کفپوش

کفپوش اپوکسی اهواز

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی اهواز

کفپوش صنعت آریا، مجری پیمانکار اجرای کفپوش اپوکسی در شهر اهواز و استان خوزستان

کفپوش اپوکسی که با نام کفپوش رزینی نیز شناخته می شود، یکی از زیباترین و محبوب‌ترین انواع کفپوش ساختمانی، تجاری، صنعتی و اداری می باشد. این نوع کفپوش به دلیل مزایایی از جمله: شستشوی راحت، زیبایی و طرح‌های گوناگون، ضد گرد و خاک، بدون درز بودن، ضد میکروب (آنتی باکتریال)، آنتی استاتیک و… با طول عمر 20 سال و قابلیت ترمیم عالی‌اش، کاربرد بسیار وسیعی در مکان‌های مختلف پیدا کرده است. این ویژگی‌ها در کنار قیمت مناسب و ارزان کفپوش رزین نسبت به سایر کفپوش ها آن را متمایز و جذاب کرده است. 

شرکت کفپوش صنعت آریا آریا با استفاده از کادری مجرب با سابقه 15 ساله در حوزه اجرای انواع کفپوش این نوع کفپوش را به شما پیشنهاد می کند.

کفپوش صنعت آریا مجری پروژه کفپوش بیمارستان سلمان فارسی، دخانیات، نپوئان فومنات، بیمارستان پارس، پایا کلاچ، کارخانه کرمان خودرو، داروسازی دکتر صابری، شرکت تابان نیرو، پتروشیمی پردیس، دانشگاه امام صادق، دانشگاه امیر کبیر، وزارت نیرو و… آماده اجرای پروژه کفپوش اپوکسی اهواز و انواع کفپوش صنعتی برای شما عزیزان در شهر اهواز و سراسر استان خوزستان است.

در ادامه با ما همراه باشید تا تمام جزییات این محصول و نحوه خرید و استعلام قیمت آن در استان خوزستان و شهر اهواز را با هم بررسی کنیم.

کفپوش اپوکسی چیست؟

اپوکسی یا پولی پوکساید از لحاظ شیمیایی یک بسپار ترموست است که از واکنش رزین اپوکساید با سخت کننده (هاردنر) پولی آمین یا پلی آمید تولید می‌شود. اپوکسی ماده به صورت مایع می‌باشد که روی سطوح ریخته می‌شود و بعد از گذشت مدت زمانی خشک شده و سطحی زیبا، سخت و مقاوم را برای شما ایجاد می‌نماید. این کفپوش صنعتی یک کف با سطحی زیبا با کاربردهای مختلف در منازل و محیط های صنعتی و کاری را برای شما ایجاد می‌کند. در ادامه مهم ترین مزایای آن برای شما شرح داده خواهد شد. همچنین می توانید در زیر چند نمونه کفپوش اپوکسی صنعت آریا را مشاهده نمایید.

اجرای کفپوش اپوکسی 

برای اجرای کفپوش اپوکسی در اهواز که یک محصول دو جزئی میباشد و دارای خواص مقاومتی عالی از جمله مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت سایشی بالا، مقاومت شیمیایی عالی در برابر مواد قلیایی و اسیدها روغنی هاو چربی ها و همچنین ایجاد سطحی صاف و صیقلی مورد استفاده وسیعی در سالن های تولیدی مراکز صنعتی، شیمیایی، بیمارستانی، نیروگاهی، فرودگاهی است و در ادامه بیشتر با این محصول از جمله قیمت، کاربرد، مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای کفپوش اپوکسی در کجاست؟

از انواع کفپوش های اپوکسی می‌توان در صنایع مختلف زیر در اهواز استفاده کرد:

به طور خلاصه می‌توان کاربرد این کفپوش را در این دسبته ‌بندی‌ها جای داد:

  • کارخانجات و تولیدی‌ها
  • انبارها و سوله‌ها
  • صنایع نفت و گاز و شیمیایی
  • بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها
  • اتاق‌های کامپیوتری و سرور
  • سالن‌های ورزشی
  • مجتمع‌های تجاری

راهنمای اجرای کفپوش اپوکسی در 9 مرحله

سطح کار شما باید تماماً خشک باشد و از منظر رطوبت و بخار با دقت تمام مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید که رطوبت خواهد توانست چسبندگی کفپوش سطح را تحت اثر خود واقع نماید. در نهایت منجر به رشد قارچ در سطح و زیرین کفپوش گردد و ایجاد حباب را رقم زند. 

  1. سطح زیرین کار میبایست به گونه ای کامل آماده سازی گردد. بدین جهت میتوان ساب الماسه و یا ساب دستی ویژه را مورد استفاده قرار داد.
  2. سپس در این مرحله، ترک ها، درزها و نیز حفرات با دقّت تمام با استفاده از ماستیک پر خواهد شد.
  3. سطوح کار پیش از اجراء می بایست کاملاً صاف و بدون هیچ نوع برآمدگی و نیز فرورفتگی باشد. پیش از اجراء می بایست ناحیه هایی که نباید رنگی گردند، با نهایت دقّت پوشش داده شوند. چرا که پاک نمودن رنگ کفپوش اپوکسی بعد از خشک گردیدن بسیار مشقت بار است.
  4. به منظور بهبود چسبندگی با کمک دستگاه های ویژه برروی سطح خط و خش میکروسکوپی تشکیل میشوند. بعد از آن است که کلّیه ی گرد و غبارهای موجود برروی سطح با جارو زدوده خواهد شد.
  5. رطوبت موجود برروی سطح میبایست وارسی گردد. پیش از اجراء مقدار رطوبت میبایست اندک تر از شش درصد باشد. در غیر از این حالت کفپوش اجراء گردیده بعد از یک الی دو هفته از روی سطح جدا خواهد شد.
  6. پرایمر ویژه منوط بر اپوکسی ضمن این مرحله به اجراء خواهد رسید.
  7. طرح چاپ گردیده برروی کاغذ ویژه به دقّت روی سطح الصاق خواهد شد. بروز هر نوع اشتباه در این مرحله میتواند منجر به ایجاد حباب، کنده گردیدن طرح با گذر اندک زمان، یا از میان رفتن کیفیت کار شود. 
  8. پس از آن، لاک شفاف ویژه با تمام دقّت برروی سطح اجراء میگردد تا به تصویر شما عمق دهد. پیش از اجراء این لایه هر نوع آلودگی و شیئ خارجی چون؛ مو، گرد و غبار و… میبایست از روی سطح برطرف گردد. 
  9. به هنگام نیاز یک لایه پایانی، تحت عنوان روکش محافظ برروی سطح اجراء میشود. 

مزایا استفاده از کفپوش اپوکسی چیست؟

تا اینجا درمورد مراحل اجرا و روش کار شرکت کفپوش صنعت آریا صحبت کردیم، ما آماده اجرای پروژه کفپوش اپوکسی در اهواز برای شما عزیزان هستیم. در ادامه، مزایای مختلف این کفپوش را بررسی خواهیم کرد.

  • حفاظت از سطح زیر کفپوش در برابر سایش و فرسایش
  • ارائه یک سطح بدون درز و تمیز و صاف
  • عدم تولید و جذب گرد و غبار
  • عدم جذب و نفوذ انواع مایعات نظیر آب، روغن و…
  • جلوگیری و افزایش مقاومت بتن در برابر: فرسایش و تخریب و مواد شیمیایی
  • اجرای یکپارچه در رنگ های متفاوت
  • خاصیت آنتی باکتریال (ضد باکتری)
  • ایجاد سطح ضد لغزش
  • سبک کم حجم و نفوذ ناپذیر
  • سهولت در شستشو، عمر مفید 20 سال
  •  قابلیت ترمیم

زیبایی و تزیینات

یکی از دلایل اصلی محبوبیت کف اپوکسی زیبایی بی حد و حصر آن است. بازتاب نور آن و ترکیبات رنگی بسیاری که می‌توان با اپوکسی اجرا کرد باعث شده تا بتوان آن را برای محیطی اختصاصی کرد و طرح مورد نظر کارفرما را اجرا کرد.

هزینه اندک نگهداری

نیاز به ترمیم ندارد و به راحتی تمیز و پاکیزه میگردد و هیچ هزینه نگهداری ندارد. این کفپوش به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد به ندرت آسیب می‌بیند و در صورت آسیب دیدگی با هزینه بسیار کم می‌توان آن را ترمیم کرد. تمیز کردن و شست‌و‌شوی آن نیز به راحتی انجام می‌شود.

قیمت مناسب و ایده آل

این کفپوش نسبت به سایر پوشش ها که هم از لحاظ دکوری بسیار زیبا و در رنگ بندی های مختلف میباشد با ارزش و قیمت مناسبی دارد قیمت کفپوش اپوکسی در مقایسه با سایر پوشش ها البته با توجه به مزایای آن به صرفه تر می‌باشد. یکی از نکات مهم در مورد قیمت کفپوش اپوکسی این است است این کفپوش به دلیل عمر طولانی‌ و کیفیتی که در مقاومت در برابر عوامل بیرونی دارد، در میان مدت و بلند مدت، هزینه‌های ساختمان شما را کمتر می‌کند.

غیر قابل نفوذ

این کفپوش غیر قابل نفوذ پذیر و همچنین بدون درز می‌باشد، در برابر میکروب و سایر آلودگی ها ایده آل بوده از این رو در بیمارستان ها و مراکز درمانی از آن استفاده می‌شود.

کاربرد و مصارف پرایمر و مواد اپوکسی

از اپوکسی استفاده‌های بسیار می‌شود که برخی از آن‌ها در زیر مشاهده خواهید کرد:

  • پرایمر بتن اپوکسی جهت پوشش سطوح بتنی
  • پرایمر فلزی اپوکسی برای لوله ها و مخازن و لوله های آب آشامیدنی فلزی
  • پرایمر اپوکسی برای سر جوش‌ها و اتصالات
  • پرایمر فلزی، اپوکسی برای مخازن سکوهای نفتی ، کشتی ها، پل ها، خطوط ارتباطی لوله های نفت
  • پرایمر فلزی اپوکسی برای مخازن و لوله های زیر زمینی.
  • لاک اپوکسی برای مدارهای چاپی و سیم.
  • بتونه اپوکسی (درزگیر)
  • ملات اپوکسی
  • رنگ اپوکسی با حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه )
  • رنگ اپوکسی بدون حلال ( براق یا مات با فام های دلخواه)
  • روکش خود تراز اپوکسی برای بتن کف ( سطح صاف یا زبر)

انواع کفپوش اپوکسی قابل اجرا در اهواز

با توجه به نیاز هر کار و فعالیت و نسبت به محیط اطراف اپوکسی کف سالن به روش های مختلفی ساخته و اجرا میگردد در حدود بیش از 12 نوع کفپوش اپوکسی وجود دارد که در زیر به برخی از اساسی و کاربردی ترین آن‌ها اشاره میکنیم.

کفپوش اپوکسی صنعتی

همانطور که از اسمش پیداست این نوع کفپوش در محیط های صنعتی و با ترافیک بالا کاربرد دارد و مخصوص فضاهایی طراحی شده است که در آن از ماشین آلات و وسایل سنگین استفاده خواهد شد کفپوش صنعتی با توجه به میزان بار و اصطکاک ماشین آلات میتواند بیش از حد معمول خود یعنی ضخامت 3 میلیمتر نیز اجرا شود.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

آنتی استاتیک در لغت به معنی ضد الکتریسیته ساکن یعنی این نوع کفپوش از تجمع الکتریسیته ساکن روی سطح جلوگیری میکند و همچنین دارای خاصیت رسانایی میباشد از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک عموما در اتاق های سرور، اتاق های جراحی که به الکتریسیته ساکن حساس هستند استفاده میگردد.

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

این کفپوش نیز همان طور که از اسمش پیداست ضد باکتری میباشد و کمترین میزان باکتری را جذب کرده کفپوش آنتی باکتریال در برخی از موارد با ذرات نانو نقره ساخته می شود تا بتواند خاصیت از بین بردن میکروب ها را داشته باشد این کفپوش عموما در بیمارستان ها استفاده می گردد.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش پارکینگ کفپوشی است با مقاومت مکانیکی بسیار بالا درکنار زیبایی ویژه و خیره کننده آن پیشنهادی بسیار ارزشمند برای استفاده در پارکینگ های ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی می باشد. کفپوش اپوکسی پارکینگ می تواند بر روی کیله سطوح بتنی، موزاییک، سنگ شده و غیره استفاده شود تا به کارایی بالا و جذابیت بیشتر سطوح بیافزاید.

کفپوش اپوکسی بیمارستان

از آنجایی که بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های دارویی باید از میکروب‌ها و الودگی‌های موجود در این محیط ها  به دور باشند باید الزاماتی در انتخاب نوع کفپوش های مود استفاده را در این محیط‌ها رعایت کرد.

کفپوش اپوکسی بیمارستان

بهترین نوع کفپوش برای این محیط، کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی است. از آنجایی که کفپوش‌های اپوکسی بدون درز و شیار هستند و میکروب و الودگی های ناشی از چنین محیط هایی در آن نفوذ نمی‌کند، با افزودن مواد خاصی به مواد اولیه، کفپوش بهداشتی ما خاصیت آنتی باکتریال پیدا می‌کند.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو

همانطور که قبلا اشاره‌ کرده‌ایم، کفپوش اپوکسی را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف بسیاری اجرا کرد. این طرح‌ها معمولا با ترکیب رنگ‌های مختلف و یا پاشیدن تکه‌های متالیک و کوارتز بر روی کف پیاده می‌شود. این مدل از اپوکسی را به عنوان کفپوش اپوکسی تزیینی یا دکوراتیو می‌شناسند. در این مدل از کفپوش، دیگر با طرح‌های ساده و یک رنگ مواجه نیستیم و خلاقیت‌های زیادی در آن وجود دارد.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو

کفپوش اپوکسی سالن ورزشی

از رزین اپوکسی برای ساخت کفپوش محیط‌های ورزشی نیز استفاده می‌شود. البته باید دقت کنید که اکثرا از نوع پلی یورتان در محیط‌های ورزشی استفاده می شود که چرا که این مدل، خاصیت کشسانی و انعطاف بیشتری دارد. از کفپوش ورزشی پلی یورتان در سالن های فوتسال، والیبال و بسکتبال استفاده بسیار زیادی می‌شود.

کفپوش اپوکسی پلی یورتان ورزشی

ضخامت لایه های کفپوش

به طور کلی کفپوش اپوکسی از سه لایه تشکیل شده است: لایه اول پرایمر که بر روی سطح ریخته خواهد شد، لایه دوم یا میانی که ضخامت 1.8 تا 2 میلیمتر دارد، و لایه نهایی که 1 تا 1.2 میلیمتر ضخامت دارد البته با توجه به خواسته مشتری و نوع فعالیت این ضخامت ها متغیر می‌باشند.

لایه‌های کفپوش اپوکسی

از چه نوع کفپوشی برای محیط های صنعتی استفاده کنیم؟

معمولا کفپوشی باید استفاده کنید که در برابر فشار مقاومت خوبی از خود نشان دهد این کفپوش تا 7 برابر مقاومت بتنی را تحمل می‌کند.

تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان

کفپوش صنعتی در انواع مختلفی ساخته و اجرا می شود. مهم ترین نوع کفپوش های صنعتی کف پوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان هستند. با توجه به تفاوت هایی که دارند هر کدام از این کفپوش ها گزینه ای مناسب جهت نصب در مکان های مختلف خواهد بود.
جهت نصب در مصارف صنعتی اغلب از کفپوش اپوکسی و پلی یورتان استفاده می شود. با این حال با توجه به تفاوت هایی که در عملکرد این دو کفپوش وجود دارد باید گزینه مورد نیاز را به خوبی جهت نصب انتخاب کنید. مهم‌ترین تفاوت بین این دو گزینه این است که کفپوش پلی یورتان انعطاف بیشتری دارد و برای محیط‌هایی مانند فضای ورزشی و سردخانه ها مناسب‌تر است.

با آماده سازی مناسب زیرسازی می توان در سریع ترین زمان از کفپوش پلی یورتان بهره‌ مند شد.

هزینه نصب و قیمت کفپوش اپوکسی در اهواز چقدر است؟

هزینه اجرا و نصب کفپوش اپوکسی به دو عامل بستگی دارد:

  1. درجه کیفیت مواد مورد استفاده در نصب
  2. اجرت نصب کفپوش اپوکسی (بر حسب متر مربع و یا ابعاد پروژه سنجیده میشود)
  3. کفسازی فعلی و ایجاد بستر مناسب اجرای اپوکسی
  4. تزیینات و طرح‌های کفپوش
  5. متراژ محیط

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان درمورد اجرای اپوکسی در اهواز، لطفا با شماره تلفن 09123384676 تماس حاصل نمایید.

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی

جهت نصب کفپوش اپوکسی شما باید به صورت کلی مراحل زیر انجام می‌شود.

  • آماده سازی سطح: با توجه به اینکه کفپوش اپوکسی قابلیت اجرا بر روی انواع سطوح را دارد شما باید سطح زیرین را به خوبی آماده سازی کنید. عموماً موزاییک، بتن و چوب گزینه مناسبی برای استفاده از این کفپوش هستند. شما سطح مورد نظر را سخت و صاف کنید تا به خوبی آماده نصب کفپوش شوید. دقت کنید که بر روی آسفالت بهتر است از کفپوش اپوکسی استفاده نشود.
  • پرایمر اپوکسی: ابتدا رزین اپوکسی بدون هیچگونه مواد افزودنی بر روی سطح اعمال می شود. در واقع پرایمر از رزین اپوکسی و حلال به جهت کاهش غلظت استفاده می شود.
  • لایه میانی: از مراحل حساس در نصب کفپوش اپوکسی این لایه خواهد بود. این لایه که با سیلیس مخصوص ایجاد خواهد شد دارای مقاومت سختی است. سیلیس سخت ترین جسم در طبیعت پس از الماس به شمار می رود.
  • بتونه کاری: پس از لایه میانی شما با بتونه کاری ظاهر کفپوش ها را از ترک خوردگی و وجود منافذ برطرف خواهید کرد.
  • اعمال لایه نهایی: این مرحله را با سه روش استفاده از غلتک، اسپری و کاردک می توانید انجام دهید. استفاده از کاردک به شما این امکان را می دهد که بتوانید از ضخامت های مختلف بهره مند شوید. غلطک نیز سطحی مانند پوست پرتقال را بهتر ارائه خواهد داد. این نوع روش اعمال مورد انتظار برخی مشتریان است چرا که سطح را مات خواهد. استفاده از اسپری نیز موجب بالا رفتن سرعت اجرا خواهد شد. همچنین علاوه بر یکنواختی مناسب تر، مصرف رنگ را به مراتب کمتر خواهد کرد.

نحوه تهیه و خرید کفپوش اپوکسی در اهواز چطور است؟

برای خرید و تهیه کفپوش اپوکسی می‌توانید با ما (شرکت کفپوش صنعت آریا) در ارتباط باشید. ما بیش از 20 سال است که در این صنعت فعال هستیم و بیش از 1000 پروژه موفق را در کارنامه خود داریم. جهت دریافت مشاوره‌های تخصصی می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

از جمله مهم‌ترین پروژه‌های کفپوش صنعت آریا عبارتند از:

  • تامین مواد و اجرای اپوکسی وزارت نیرو
  • اپوکسی آنتی استاتیک صنایع هوافضا
  • اپوکسی جمعیت هلال احمر استان تهران
  • اپوکسی پل موزه کریم خان استان تهران
  • کفپوش پلی یورتان سازمان بنادر آذربایجان
  • پلی یورتان صنایع مس سرچشمه
  • کاشی کاری ضد اسید سازمان انرژی اتمی
  • پلی یورتان پارک آبی آزادگان

و بسیاری از پروژه‌های دیگر که می‌توانید در بخش رزومه مشاهده نمایید.

جمع بندی

امروزه کفپوش اپوکسی جهت نصب در مصارف مختلف طراحی و تولید می شود. اپوکسی، پلی یورتان و پلی اوره از بیشترین کاربرد جهت نصب برخوردارهستند. با توجه به فضای مورد استفاده شما باید کفپوش مناسب را انتخاب کنید.هر کدام از انواع کفپوش بتنی ویژگی هایی دارند که می ‌توانند جهت نصب در سطوح مختلف نیاز کاربران را برطرف کنند. بررسی معایب و مزایای کفپوش صنعتی و بتنی نشان می دهد که خدماتی که این نوع کفپوش به کاربران می دهد بسیار مناسب جهت نصب به جای کفپوش های سنتی خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ