کفپوش

بتن ریزی ضد اسید

کفپوش صنعت آریا » بتن ریزی ضد اسید

بتن ریزی ضد اسید

یکی از مراحل نگهداری از بتن بعد از عملیات بتن ریزی، محافظت از آن در برابر عوامل شیمیایی است. خصوصا در برخی محیط ها که این عوامل حضور پررنگی تری دارند، حفاظت از بتن در برابر حملات شیمیایی اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر این حفاظت در برابر عوامل شیمیایی صورت نگیرد، بتن عمر بسیار کوتاهی خواهد داشت و باید برای جایگزینی و ترمیم آن هزینه‌ی بالایی را صرف کنیم که قطعاً چنین چیزی باب میل ما نیست. در بین عوامل مختلفی که می تواند باعث خوردگی و آسیب دیدن بتن شود، حملات اسیدی که باعث خوردگی فولاد تقویت کننده‌ی بتن می شود، از اهمیت بالاتری برخوردار است.

سازه هایی که در مناطق یا مکان هایی قرار دارند که شانس خوردگی آن ها بالاست، باید از پوشش های محافظتی برای جلوگیری از خوردگی استفاده کنند. سیستم ها و پوشش های ضد خوردگی و پوشش و ملات ضد اسید بتن همانند دیگر اجزای بتن از تنوع برخوردار بوده و روش های اجرای انواع مختلف آن فرق می کند.

ویژگی ها و شرایط بتن ضد اسید

هیچ سیمان پرتلندی در مقابل حمله اسیدها مقاوم نمی باشد . در محیط های مرطوب ، دی اکسید گوگرد ( SO2 ) و دی اکسید کربن ( CO2 ) و همچنین بعضی بخارهای دیگر موجود در هوا ، تشکیل اسید می دهند که به بتن حمله کرده و ضمن حل کردن و بیرون آوردن بخشی از خمیر هیدراته شده ، توده ای نرم و خیلی ضعیف را بجای می گذارند. در محیط های صنعتی گوناگون بخصوص در دودکشها و در بعضی محیط های کشاورزی، مانند کف محل های تولید و عرضه فرآورده های لبنیاتی نیز با این نوع حمله مواجه می شویم.

خطر خسارت ناشی از خوردگی

یکی از مشکلات عمده و ناامید کننده، درک ناکافی از خطر خسارت ناشی از خوردگی می‌باشد. به طور مثال بعد از اجرای کفپوش اپوکسی پس از گذشت زمان کوتاهی از بهره برداری از واحد متوجه می‌شویم که سطوح سازه بتونی خورده شده و صدمه دیده است، اتفاقی که هیچ‌کس در مرحله طراحی اولیه به آن فکر نکرده است. خسارات به دلایل مختلفی به وجود می آید. به عنوان مثال یا اقدامات حفاظتی به طور کلی نادیده گرفته شده است و یا کافی و مناسب نمی‌باشد.

برای مشاهده انواع سیستم های ضد اسید از جمله آجر ضد اسید و سایر پوشش ها در مقابل خوردگی مانند کاشی ضد اسید و سرامیک ضد اسید با مشاوران کفپوش صنعت آریا تماس حاصل فرمایید

زمانی که از خوردگی و تخریب یک سازه بتونی صحبت می کنیم منظور این نیست که همیشه بتون در برابر مواد خورنده مانند اسیدها از بین می رود بلکه ممکن است مواد خورنده به داخل بتون غیر آب بند نفوذ کرده و در نتیجه فولاد (آرماتور) داخل بتون خورده شود، این فرآیند باعث افزایش حجم بتون پیرامون میلگردها شده و در نهایت بتون شکسته می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ