کفپوش

ملات ضد اسید و قلیا

کفپوش صنعت آریا » ملات ضد اسید و قلیا
ملات ضد اسید
فهرست نمایش

ملات ضد اسید

استفاده از ملات ضد اسید در بسیاری از مراکز و کارخانه ها حائز اهمیت می باشد. زیرا مجاورت با مواد شیمیایی مخرب است و نیاز به پوشش ضد اسید و قلیا می باشد.ملات ضد اسید به دلیل خصوصیات شیمیایی خود، به عنوان یک راه حل مناسب برای پوشش دادن سطوح و تجهیزات در معرض تاثیرات اسیدی و بازی، استفاده می‌شود. این محصول برای سد کردن شکستگی‌ها و جایگزینی قطعات آسیب دیده نیز به کار می‌رود.در ادامه شمارا با ملات ضد اسید و قلیا، انواع، کاربرد ها و مزایا آنها آشنا می کنیم.

موارد کاربرد ملات ضد اسید

  • چسباندن کاشی های ضد اسید
  • بند کشی کاشی های ضد اسید
  • امکان استفاده در محل هایی که امکان ریزش مواد شیمیایی وجود دارد
  • پوشش سطوحی که در مجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند
  • اتاق های باتری
  • کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی
  • مخازن الکترولیز
ملات ضد اسید شرکت گلرنگ

ملات ضد اسید شرکت گلرنگ

کاشی کاری ضد اسید شرکت گلرنگ

کاشی کاری ضد اسید شرکت گلرنگ

خواص و اثرات ملات ضد اسید

  • پایداری عالی در برابر انواع قلیا و اسیدهای قوی معدنی و آلی، نمک ها، حلال ها، روغنها و دیگر مواد شیمیایی مخرب
  • چسبندگی بسیار زیاد به انواع مصالح
  • مقاوم در برابر آب و مواد قلیایی
  • مقاومت عالی در برابر حرارت زیاد
  • مقاومت مکانیکی بسیار عالی
  • امکان پوششدهی سطوح بدون نصب کاشی

میزان مصرف ملات ضد اسید

بستـه به ضخـامت لایه ملات ضد اسید میزان مصرف مشخص خواهد شد. حداقل ضخامت اجرا ۳ تا ۴ میلیمتر است. لذا میزان مصرف به طور تقریب برای پوشش یک متر مربع حدود ۴ کیلوگرم بوده و میزان مصرف ملات ضد اسید برای بندکشی با توجه به حجم بندها و وزن مخصوص ۱/۷ گرم بر سانتی متر مکعب خواهد بود.
انواع ملات ضد اسید و قلیا

ملات های ضد اسید و قلیا بر اساس موارد کاربرد آن با پایه های شیمیایی متفاوتی طراحی و تولید شدهاند. پایه های شیمیایی ملات های ضد اسید و قلیا به قرار زیر هستند.

ملات فوران چیست؟

رایجترین و پر مصرفترین نوع ملات ضد اسید و قلیا است و در شرایطی که سطح در معرض اسید و قلیاهای متنوع با غلظت های متداول قرار دارد، مورد استفاده قرار میگیرد.
ملات پایه سیلیکاتی در مواردی که سطح در معرض اسید سولفوریک ۹۸٪ قرار دارد کاربرد دارد. ضعف این ملات ضد اسید، شسته شدن آن با آب است. از این رو هنگامی که اسید رقیق باشد یا در معرض شستشو با آب یا در معرض قلیا باشد، توصیه نمیشود.

تفاوت ملات ضد اسید با دیگر کفپوش ها چیست؟

تفاوت اصلی ملات ضد اسید با دیگر کفپوش‌ اپوکسی موجود در بازار به ویژگی‌های زیر برمی‌گردد:

ملات ضد اسید برای مقابله با محلول‌های قلیایی و نمکی، فرسایش اسیدی، سولفات، گل و شکوفه و سایر مواد شیمیایی مقاوم است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که ملات ضد اسید بتواند به خوبی با این محیط‌های شیمیایی در تماس باشد و مقاومت کند. همچنین ملات ضد اسید معمولاً در دماهای بالا تا ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد مقاومت دارد. با داشتن این مزیت برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت دارند، مانند اتصال آجرها و کاشی‌های مقاوم در برابر اسید، مناسب می‌کند.

علاوه بر آن ملات ضد اسید برتری در مقابل خوردگی و زنگ زدگی دارد، به خصوص در تماس مستقیم با فولاد، آهن و سرب. این ویژگی باعث می شود در محیط‌هایی که با مواد فلزی در تعامل هستند، ایده‌آل باشد. در آخر دارای ویژگی چسبندگی قوی است که به آن امکان اتصال و روکش دقیق بر روی سطوح مختلف را می‌دهد.

 با توجه به تمامی ویژگی‌های فوق، ملات ضد اسید از قیمت مناسبی در مقایسه با دیگر کفپوش ها برخوردار است، که این امر می‌تواند از لحاظ اقتصادی جذابیت بیشتری را برای استفاده در پروژه‌های مختلف ایجاد کند و به عنوان یک کفپوش خاص برای محیط‌هایی با شرایط شیمیایی و فیزیکی خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد..

مراحل اجرای ملات ضد اسید

مراحل اجرای ملات ضد اسید به شرح زیر است:

  1. آماده‌سازی سطح:
    در این مرحله، سطح باید به دقت شستشو داده شود تا از هرگونه آلودگی و پوسیدگی خارج شود. همچنین، هر خوردگی یا آسیب دیگری باید تعمیر یا از بین برده شود.
  2. اجرای پرایمر:
    پس از آماده‌سازی سطح، پرایمر (پوشش پایه) باید اجرا شود. این پرایمر به سطح یک لایه حاکمیت می‌کند و از مهاجمه مواد اسیدی جلوگیری می‌کند.
  3. مخلوط کردن ملات:
    ملات بر اساس برگه اطلاعات فنی (TDS) پرایمر مخلوط می‌شود. این فرآیند باید با دقت و به میزان صحیح انجام شود تا ملات دارای ویژگی‌های ضد اسید مورد نظر باشد.
  4. اجرای ملات ضد اسید:
    ملات با استفاده از اسپری، قلم مو و غلتک بر روی سطح اجرا می‌شود. این فرآیند باید با دقت انجام شود تا ملات به صورت یک لایه یکنواخت و بدون نقص بر روی سطح قرار گیرد.

به مدت زمان معینی پس از اجرای ملات (که در برگه اطلاعات فنی مشخص شده است) باید اجازه داده شود تا ملات به درستی خشک شود و ویژگی‌های ضد اسید خود را نشان دهد.

ملات ضد اسید

شرح مراحل ملات ضد اسید

ملات پایه وینیل استر

در برخی شرایط خورنده ملات پایه وینیل در مقایسه با ملات فوران از مقاومت شیمیایی کمتری برخوردار است.

ملات پایه اپوکسی

مقاومت شیمیایی چندان مطلوبی ندارد، ولی چسبندگی بالایی با سطح پایه برقرار میکند.

طریقه کاربری ملات فوران

جهت نصب و بند کشی کاشی در مناطقی که در معرض اسید و قلیای غلیظ قرار دارند، توصیه میشود.
این ملات ضد اسید جهت کاربری بر روی سیستم FRP (فایبر گلاس) برای نصب و بند کشی کاشی و آجر بسیار مناسب است.
افزون بر مقاومت شیمیایی بسیار بالا، ملات فوران سرعت کاربری بالایی دارد و دارای خواص مکانیکی بسیار مطلوبی است.
همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر حلالها و ترکیبات آلی دارد. ملات فوران تا دمای ۱۸۰ درجۀ سانتیگراد مقاومت حرارتی دارد.

آماده سازی سطح

سطوح فلزی و بتنی پیش از نصب و بند کشی کاشی باید سند بلاست شوند. به علاوه سطح بتن بایستی خراش داده شود تا تمامی نقاط سست و لق بتن جدا شود.
قبل از اجرای ملات فوران، بایستی پرایمری به عنوان ممبرین یا غشای نفوذناپذیر بر سطح مورد نظر اعمال شود. فوران نباید بر سطح بتن به تنهایی اعمال شود، چرا که میتواند منجر به جدایش و عدم چسبندگی لازم شود. سطح قبل از اعمال ملات فوران باید از هر نوع آلودگی و گرد و غبار زدوده شود و کاملاً خشک باشد. دمای محیط هنگام کاربری ملات باید بالاتر از نقطۀ شبنم باشد.

پروسه ی نصب کاشی

پروسۀ نصب کاشی، آجر ضد اسید ابتدا با بکار گیری از صلیبهای پلاستیکی برای حفظ نظم و زیبایی کار صورت میگیرد و پس از آن بند کشی با دقت عمل انجام میشود، تا اینکه هیچ نقطۀ خالی و قابل نفوذی در فواصل کاشی، آجرها باقی نماند. در صورتی که سطح کاشی، آجر ها به ملات سیاه رنگ فوران آغشته شود، باید قبل از خشک شدن سریعاً با پارچۀ تنظیف مرطوب پاک شود تا از تغییر رنگ و کاستن زیبایی ظاهری کار جلوگیری شود.

زمان لازم برای سخت شدن ملات ضد اسید پس از اجرا ۲۴ ساعت است، لیکن توصیه میشود تا ۳ شبانه روز سطح در معرض هیچ گونه رطوبت و عوامل شیمیایی قرار نگیرد.

ویژگی های و موارد کاربرد ملات فوران

ملات فوران دو جزیی، شامل دو جزء پودر و رزین است و پس از اختلاط و اجرا سیاه رنگ میشود. جهت نصب و بند کشی کاشیها و آجرهای ضد اسید و قلیا در مناطق آب و هوایی گرمسیر نظیر آب و هوای جنوب ایران (دمای ۲۰ تا ۴۰ درجۀ سانتیگراد) طراحی شده است. این ملات ضد اسید شامل دو جزء رزین و پودر حاوی فیلر های معدنی و کاتالیزور است. ملات فوران به گستردگی در صنایع متعدد مورد استفاده قرار میگیرد.

صنایع مصرف کنندۀ این محصول به اختصار به شرح زیر هستند.

  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • نیروگاه ها
  • صنایع فلزی و متالوژی
  • صنایع لبنی
  • صنایع غذایی و دارویی
  • کارخانجات صنایع شیمیایی و مواد شوینده
  • کارخانجات تولید کود شیمیایی
  • کارخانجات تولید و بازیافت سولفور و اسید سولفوریک

ملات اپوکسی ضد اسید

ملات ضد اسید بر پایه اپوکسی دارای ساختار پلیمری بوده و پس از مراحل پخت و واکنش، به مرحله سخت و پایداری رسیده و با خواص مکانیکی و شیمیایی بالا از بستر زیرین محافظت مینماید. ملات اپوکسی ضد اسید به خوردگی در برابر مواد اسیدی مقاومت نشان می‌دهد. این ویژگی مهم در مکان‌هایی که با مواد شیمیایی در تماس هستند، مانند صنایع شیمیایی یا پتروشیمی، بسیار حائز اهمیت است.

خواص و اثرات ملات اپوکسی ضد اسید

  • مقاومت بالای شیمیایی در مقابل قلیا و اسیدهای قوی معدنی و آلی، نمک ها، حلال ها، روغن ها و دیگر مواد شیمیایی خورنده
  • چسبندگی خوب
  • مقاومت حرارتی عالی
  • مقاومت مکانیکی بسیار زیاد
  • امکان پوشش دهی و محافظت شیمیایی از سطوح بدون نصب کاشی ضد اسید

کاربرد ملات اپوکسی ضد اسید

  • برای بند کشی کاشی ضد اسید
  • ترمیم و اجرای انواع منهول و پیت و حوضچه های در معرض عبور اسید
  • با توجه به میزان جذب بسیار پایین و خصوصیات شیمیایی و فیزیکی خوب ملات های اپوکسی، این ملات میتواند در لاینینگ های آجر یا کاشی ضد اسید برای تهیه پوشش کف سالن ها، پوشش مخازن ذخیره سازی و راکتورها در صنایع شیمیایی، مواد غذایی، آب و فاظلاب و لبنیات استفاده شود.

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم از محلول سیلیکات پتاسیم و پودر ضد اسید بر پایه سیلیکا تولید میشود. در ساختار این پوشش از نوعی عامل شیمیایی استفاده شده که پس از ترکیب دو جزء پودر و محلول، واکنش شیمیایی مناسبی صورت پذیرفته و محصولی با خصوصیات بسیار مناسب شیمیایی و همچنین خصوصیات خوب مکانیکی، حاصل میشود.

این نوع ملات، دارایی چسبنذگی به سطوح فلزی و بتنی بوده و به عنوان ملات ضد اسید جهت پوشش سطوح مختلف و نصب کاشیهای ضد اسید بسیار مناسب است. برجستگی منحصر به فرد این ملات، عدم حل شدن آن در آب بوده که بسیاری از ملاتهای ضد اسید بر پایه سیلیکات پتاسیم دارای این خصوصیت نیستند. ترکیب ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم ترکیبات شیمیایی به صورت ترکیب مولکول ها است.

اجرای ملات ضد اسید

ملات سیلیکایی و قلیا

ویژگی های ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

  • استفاده از ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم برای چسباندن کاشی های ضد اسید و آجرهای ضد اسید
  • استفاده از ملات ضد اسید برای بند کشی کاشی های ضد اسید
  • امکان استفاده از ملات ضد اسید در محل هایی که امکان ریزش مواد شیمیایی وجود دارد
  • استفاده از ملات ضد اسید در پوشش سطوحی که در مجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند
  • به کار بردن ملات ضد اسید در اتاقهای باتری
  • کاربرد ملاتهای ضد اسید درکارخانه های فرآوردههای غذایی و لبنی
  • ملات ضد اسید و مخازن الکترولیز

ملات های مقاوم شیمیایی بر پایه رزین وینیل استر (VE)

این نوع ملات به عنوان یک پوشش سه جزئی بر پایه رزین وینیل استر به همراه درصدی خشک کن و کاتالیزور تولید میشود. این ملات به علت داشتن مقاومت بسیار خوب در برابر اسید و قلیا، مقاومت حرارتی و انعطاف پذیری بالا و همینطور مقاومت سایشی مناسب، در انواع حوضچه ها، کانال ها و مخازن در معرض خوردگی پیشنهاد میشود.

ملات ضد اسید و ضد خوردگی فوران

یک محصول دو جزیی است که بر پایه ترکیبات معدنی سنگین تولید و ارائه می گردد. ملات ضد اسید جهت پوشش انواع سطوح بتنی و فلزی در معرض خوردگی شدید و نصب کاشی ضد اسید مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول ضمن دارا بودن استحکام مکانیکی و چسبندگی فوق العاده از پایداری بسیار عالی در برابر انواع اسیدهای قوی معدنی، آلی، نمک ها، حلال ها، روغن ها و دیگر مواد شیمیایی خورنده برخوردار است. مهمترین ویژگی آن پایداری حرارتی تا دمای ۶۰۰ درجه سانتیگراد و نیز عدم کاهش مقاومت مکانیکی تا دمای ذکر شده می باشد. مقاومت این ملات نیز در برابر آب خالص – آب دریا، آب یونیزه و قلیایی های معمولی قابل توجه می باشد.

انواع ملات ضد اسید

  1. بر پایه رزین‌های سنتزی
  2. ملات فوران (بر پایه رزین فوران)
  3. ملات بر پایه رزین فنلیک
  4. ملات بر پایه رزین وینیل استر
  5. ملات ها بر پایه رزین پلی استر غیر اشباع
  6. ملات بر پایه رزین اپوکسی
  7. ملات معدنی بر پایه سیلیکات پتاسیم
انواع ملات ضد اسید

انواع ملات ضد اسید در کفپوش

ملات ضد اسید فوران

ملات ضد اسید فوران، یکی از پرفروش ترین و پرمصرف ترین انواع ملات هایی است که در بازار موجود است. این ملات سیاه رنگ میباشد و از دو بخش معدنی ساخته شده است. همچنین ملات فورانی برای مکان هایی که در معرض عوامل شیمیایی و و آب و هوای گرم هستند بسیار مناسب می باشد.این نوع ملات با سرعت بسیار بالا خود را از حالت مایع به حالت جامد تبدیل می‌کند و در عرض چند دقیقه بتواند باربری و استحکام مورد نیاز را به سازه برساند.

در مجموع دلایلی که ملات ضد اسید مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر می باشد:

  • افزایش چسبندگی
  • پایداری بیشتر
  • بالا رفتن استحکام مکانیکی
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مختلف ،اسیدها، نمک ها، حلال ها
  • رفع آسیب های ملات های دیگر در مقابل دما
انواع کفپوش

مزایای ملات ضد اسید فوران

ملات ضد اسید فوران در نصب کاشی‌ کاری ضد اسید، درکارخانه‌های تولید کود شیمیایی و صنایع مختلف کاربردهای بسیاری دارد. از مزایای مهم این محصول خاصیت ضد خوردگی و مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل شیمیایی و مکانیکی است که شامل محبوبیت این ملات هم‌ می‌شود.

ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

ملات سیلیکات پتاسیم، از محلول سيليكات پتاسيم و پودر ضد اسيد بر پايه سيليكا ساخته شده است. این ملات یک محصول منحصر به فرد و با کیفیتی بالا به حساب می آید. همچنین یکی از ویژگی های مهم این ملات ها پایداری حرارت بسیار بالا تا دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد می باشد.

مزایای ملات ضد اسید سیلیکات پتاسیم

از ملات سیلیکات در محیط هایی نظیر کارخانه های کودهای شیمیایی، کارخانه های صنایع غذایی ومخازن الکترولیز مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین به طور کلی از این نوع ملات ها در نصب و چسباندن کاشی ها، آجرهای ضد اسید، پوشش سطوح در معرض مواد شیمیایی، اتاق های باتری و برای بند کشی کاشی ها استفاده می شود.

ملات ضد اسید اپوکسی

این ملات اپوکسی جز یکی از محصولات محبوب میان مصرف کننده ها به حساب می آید و از چهار جزء مختلف بر پایه رزین اپوکسی تهیه شده است. همچنین قیمت این محصول هم نسبتا مناسب میباشد. به دلیل ساختار پلیمری که در روند ساخت ملات به وجود می آید، بعد از مراحل پخت و واکنش موجب می شود تا این محصول سختی، چسبندگی و پایداری باور نکردنی پیدا کند.

مزایای ملات ضد اسید اپوکسی

چسبندگی این ملات اپوکسی به طورباور نکردنی بالا است و به همین علت عملکرد منحصر به فردی در زمینه چسباندن کاشی، بتن و آجر از خودش نشان می دهد. یکی دیگر از مزایای مهم آن مقاومت در برابر خوردگی و شرایط اسیدی است. همچنین از این محصول در کفپوش ها، پوشش مخازن ذخیره سازی، کارخانجات صنایع شیمیایی، راکتورها، کارخانجات صنایع غذایی و آب و فاضلاب به کار برده میشود.

موارد کاربرد ملات ضد اسید

  • استفاده برای چسباندن کاشی های و آجر های ضد اسید
  • استفاده برای بند کشی کاشی های ضد اسید
  • امکان استفاده درمحل هایی که امکان ریزش مواد شیمیایی وجود دارد
  • استفاده در پوشش سطوحی که درمجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند
  • کاربرد در اتاق های باتری
  • کاربرد در کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی
  • ملات ضد اسید و مخازن الکترولیز

 خواص و اثرات ملات ضد اسید

  • مقاومت حرارتی عالی تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد
  • پایداری و مقاومت شیمیایی عالی در برابر انواع قلیا و اسیدهای قوی معدنی و آلی، نمک ها، حلال ها، روغنها و دیگر مواد شیمیایی مخرب
  • چسبندگی بسیار زیاد ملات هابه انواع مصالح
  • مقاوم در برابر آب و مواد قلیایی
  • مقاومت عالی در برابر حرارت زیاد
  • مقاومت مکانیکی بسیار عالی این ملات
  • امکان پوشش دهی سطوح بدون نصب کاشی

میزان مصرف ملات ضد اسید

بستـه به ضخـامت لایه ملات میزان مصرف مشخص خواهد شد. حداقل ضخامت اجرا باید، ۳ تا ۴ میلیمتر باشد،

لذا میزان مصرف به طور تقریب برای پوشش یک متر مربع حدود ۴ کیلوگرم می باشد و میزان مصرف ملات برای بندکشی با تـــــوجه به حـــــجم بنـــــدها و وزن مخصوص ۱/۷ گرم بر سانتی متر مکعب ملات قابل محاسبه خواهد بود.

 روش مصرف ملات ضد اسید

قبل از مصرف این ملات سطوح زیرکار باید مرطوب گردد. سپس با استفاده از یک میکسر مناسب (همزن + پره) اجزاء را مطابق با نسبت ترکیب اجزا در یک ظرف پلاستیکی تمیز مخلوط نمایید. همیشه زمانی که همزن روشن است جزء پودری را به جزء مایع اضافه کنید.  ملات آماده شده باید بسته به نوع کاربرد با یک ماله نازک کاری یا کاردک حداکثر تا ضخامت ۵ میلیمتر در هر مرحله اجرا شود. برای رسیدن به ضخامت های بیش از ۵ میلیمتر مراحل اجراء باید به صورت لایه لایه تا رسیدن به ضخامت مطلوب صورت پذیرد.

از افزودن آب یا هر گونه حلال ملات جدا خود داری کنید. کار پذیری ملات پس از آغاز واکنش اجزاء کاهش می یابد لذا همیشه آن مقدار از اجزا را با هم مخلوط کنید که در مدت زمان کارپذیری مصرف شود. ملات ضد اسید اجرا شده را حداقل به مدت ۲۴ ساعت از آب و رطوبت محفوظ نگهدارید. ابزارها را بلافاصله پس از استفاده با آب بشویید.

نکات استفاده از ملات ضد اسید

باید کلیه سطوحی که با این ملات ها در تماس هستند به طور کاملا عاری از گرد و غبار، خاک و خشک، مبرا از گریس، روغن و سایر آلاینده ها باشند و همچنین آماده سازی سطح باید طبق  الزامات شرکت های سازنده اجرا شود.

آماده سازی دمای محیط برای ملات ضد اسید

در ملات ضد اسید شرایط محیطی مخصوصا دمای محیط پارامتری، بسیار تاثیرگذار در صورت به کارگیری از آن می‌باشد. هنگام مخلوط کردن ماده دمای هوای مناسب، دمایی بین 50 تا 80 درجه می‌باشد. در دماهای کمتر از 50 درجه فارنهایت، ویسکوزیته ماده افزایش و کار با آن دشوار تر می باشد و در دماهای بیشتر از 80 درجه فارنهایت، زمان کارایی  مواد کم میشود.

نتیجه گیری

با اطلاعاتی که در این مقاله کسب کردید امیدواریم  از برتری ملات ضد اسید نسبت به کف پوش های دیگر مطمئین شده باشید. همچنین شرکت ما بهترین و مقاوم ترین ملاتها را برای مکان هایی که در معرض حرارت بالا و آلودگی مواد شیمیایی قرار دارند ارائه می دهد.

سوالات متداول

  1. ملات ضد اسید و ضد خوردگی فوران چیست؟
    یک محصول دو جزیی است که بر پایه ترکیبات معدنی سنگین تولید میشود. همچنین این ملات سیاه رنگ میباشد و از دو بخش معدنی ساخته شده است.
  2. ملات ضد اسید در کجاها کاربرد دارد؟
    برای چسباندن کاشی ها و آجرهای ضد اسید، پوشش سطوحی که در مجاورت مواد شیمیایی مخرب قرار دارند، برای بند کشی کاشی های ضد اسید، کاربرد در کارخانه های فرآورده های غذایی و لبنی و در اتاق های باتری کاربرد دارد.
  3. مزایای ملات ضد اسید اپوکسی چیست؟
    چسبندگی این ملات بسیار بالا است و به همین علت عملکرد منحصر به فردی در زمینه چسباندن کاشی، بتن و آجر دارد. همچنین مقاومت در برابر خوردگی و شرایط اسیدی هم دارد. از این محصول در کفپوش ها، پوشش مخازن ذخیره سازی، کارخانجات صنایع شیمیایی، راکتورها، کارخانجات صنایع غذایی و آب و فاضلاب استفاده میشود.
  4. ملات ضد اسید چیست؟
    ملات ضد اسید، ملاتی است که به دلیل ترکیبات خاص خود، مقاومت بالایی در برابر اسیدها و سایر مواد شیمیایی دارد. این نوع ملات معمولاً برای استفاده در محیط‌هایی که با مواد شیمیایی، اسیدها یا قلیاها در تماس هستند، مانند آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، همچنین در برخی ورودی‌ها و ساختمان‌های مرتبط با مواد شیمیایی استفاده می‌شود.
  5. ملات ضد اسید از چه موادی ساخته شده است؟
    ملات ضد اسید معمولاً از ترکیباتی مانند سیمان، سیلیس، سنگدانه، استیل‌فایبر و فیبر گلاس تشکیل شده است. این ترکیبات با هم ترکیب شده و به دلیل ویژگی‌های خاص خود، باعث ایجاد مقاومت بالا در برابر اسیدها و سایر مواد شیمیایی می‌شود.
  6. ملات ضد اسید برای چه کاربردهایی مناسب است؟
    ملات ضد اسید برای محیط‌هایی که با مواد شیمیایی، اسیدها یا قلیاها در تماس هستند، مناسب است. برای مثال، در آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، ورودی‌ها و ساختمان‌های مرتبط با مواد شیمیایی، ملات ضد اسید برای پوشش دادن کف، دیوارها و سایر سطوح مناسب است.
  7. آیا ملات ضد اسید می‌تواند در محیط‌های خارجی استفاده شود؟
    بسته به نوع محیط خارجی و شرایط آب و هوایی، ملات ضد اسید می‌تواند در برخی محیط‌های خارجی نیز استفاده شود. اما برای بهترین عملکرد و پایداری، می‌توانید از نوع ملات ضد اسیدی استفاده کنید که به طور خاص برای محیط‌های خارجی طراحی شده است و مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی دارد. همچنین، برای استفاده در محیط‌های خارجی، باید به نحو احسن ملات را نصب کرد تا از شرایط آب و هوایی و تغییرات دما و رطوبت تحت تاثیر قرار نگیرد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ