کفپوش

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال
کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال

کفپوش آنتی باکتریال

از کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال در اکثر کشورهای توسعه یافته در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی – درمانی از جمله کلینیک ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، اتاق های عمل و مراکز بهداشتی استفاده می‌شود. در محیط‌ های بهداشتی از کفپوش های یکپارچه پلیمری پایه اپوکسی و پلی یورتان بدین جهت به عنوان پوشش کف استفاده می گردد. استفاده از کفپوش آنتی باکتریال با توجه به پیشرفت تکنولوژی از ملزومات مراکز درمانی و بهداشتی می باشد.

چه کفپوشی برای محیط‌ های آزمایشگاهی مناسب است؟

با توجه به حساسیت کار در فضای آزمایشگاهی و استفاده از تجهیزات گران قیمت، کفپوش مورد استفاده در این فضا نیز لازم است الزامات به خصوصی داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز این مراکز باشد. در ادامه مقاله سعی شده است تا جای ممکن موارد مربوط به این کفپوش تا جای ممکن توضیح داده شود.

انواع کفپوش

منظور از کفپوش آنتی باکتریال چیست؟

ممکن است این سوال برای شما نیز مطرح شود که چرا لازم است در محیط آزمایشگاهی از آن استفاده شود. برای توضیح این مسئله بهتر است ابتدا تعریف مختصری از “کفپوش آنتی باکتریال” داشته باشیم. به طور کلی، کفپوش آنتی باکتریال عبارت است از پوششی که امکان رشد و تکثیر میکروارگانسیم‌ها در آن وجود نداشته باشد. بنابراین استفاده از این نوع کفپوش در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، آزمایشگاه پاتوبیولوژی، آزمایشگاه ژنتیک و …. ضمن ایجاد محیطی کاملا بهداشتی باعث بهره وری و کارایی این محیط نیز خواهد شد.

کفپوش آنتی باکتریال

کفپوش آنتی باکتریال

دلیل استفاده از کفپوش آنتی باکتریال

استفاده از این نوع کفپوش ها این است که ضمن ارائه مدرن‌ ترین روش های حفاظتی و جلوگیری از آلودگی، امکان شستشو و ضد عفونی آسان، سریع و بهداشتی فراهم آید. کفپوش آنتی باکتریال دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است که باعث می‌شود این کفپوش به عنوان یک محافظ قدرتمند، در برابر رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها مقاوم باشد.یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از کفپوش آنتی باکتریال حفظ بهداشت و سلامت عمومی است. از این رو که کفپوش‌ها در معرض تماس با پاها و زمین قرار دارند، رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها در آنها امری طبیعی است. کفپوش آنتی باکتریال با مواد و فناوری‌های خاصی طراحی شده است تا به حفظ سطح تمیز و بهداشتی کف کمک کند و باعث  جلوگیری از آلودگی محیط شود.

این کفپوش با توجه به خصوصیات خود، برای کاربردهای مختلفی مانند بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌های غذایی و دارویی، سالن‌های ورزشی و…، مناسب است.این کفپوش بهداشتی در اجرای کفپوش بیمارستانی استفاده می‌شود.

  • بیمارستان
  • کلینیک
  • آزمایشگاه
  • صنایع غذایی

عوامل موثر در قیمت کفپوش آنتی باکتریال

در تعیین قیمت کفپوش آنتی باکتریال، عوامل مختلفی نقش دارند که می‌توان به صورت خلاصه شرح داد:

  1. منطقه و مساحت: مناطق بزرگتر نیاز به مواد بیشتری دارند که این باعث افزایش قیمت می‌شود.
  2. نوع کفپوش اپوکسی: کفپوش‌های ساده اپوکسی در مقایسه با نسخه‌های ویژه مانند آنتی استاتیک یا ضد باکتریال هزینه کمتری دارند.
  3. ضخامت کفپوش: نیاز به ضخامت بیشتر در صورت وجود شرایط بد در بستر یا نیاز به عملکرد با دوام بیشتر هزینه را افزایش می‌دهد.
  4. شرایط بستر: اگر بستر بتونی نیاز به تعمیر اساسی دارد، افزایش هزینه احتمالی است. این شامل استفاده از لایه‌های ضخیم‌تر اپوکسی و هزینه نصب پایه ای برای بستر است.
  5. نوع رزین: استفاده از رزین‌های خاص و مقاوم به عوامل شیمیایی و فیزیکی می‌تواند هزینه را افزایش دهد.
  6. نیازهای خاص عملکردی: مثلاً نیاز به مقاومت در برابر مواد شیمیایی خاص یا نیاز به بافت نهایی خاص.

به طور کلی، در تعیین قیمت نهایی کفپوش آنتی باکتریال، نوع و میزان مواد مصرفی و هزینه نصب به همراه نیازهای خاص پروژه مورد نظر ارزیابی می‌شوند. توصیه می‌شود با تهیه پیشنهادات از تأمین‌کنندگان مختلف، هزینه را با دقت محاسبه کنید و متناسب با بودجه و نیازهای پروژه خود انتخاب کنید.

کاربرد کفپوش آنتی باکتریال

این کفپوش به دلیل خواص ضد باکتری و میکروب بیشترین کاربرد را در مراکز بهداشتی و درمانی دارد. کفپوش آنتی باکتریال به راحتی از آلودگی و میکروب پاک می شود و نیازی به مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن ندارد. نمونه های از کاربرد این نوع کفپوش را بیان می کنیم.

  • کفپوش ورودی سالن های ورودی بیمارستان
  • اتاق معاینه در کلینیک ها و بیمارستان
  • کفپوش بخش اورژانس
  • کفپوش بخش های تصویربرداری
  • کفپوش بخش مراقبت های ویژه مانند ICU و CCU
کفپوش آنتی استاتیک آنتی باکتریال بیمارستان

کفپوش آنتی استاتیک آنتی باکتریال بیمارستان

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستان پاسارگاد

کفپوش آنتی باکتریال بیمارستان پاسارگاد

 

مزایای کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال بیمارستانی

  • یکپارچگی، بدون درز و بهداشتی بودن
  • جلوگیری از رشد و تکثیر حشرات، قارچ، کپک و …
  • نداشتن خلل و فرج و نفوذ ناپذیری و مقاوم در برابر استریل شدن
  • تنوع طرح و رنگ
  • دوام، زیبایی
  • صرفه جویی از اتلاف انرژی
  • جلوگیری از نشت آب
  • مقاوم در برابر رطوبت و دمای بالا (تا 300 درجه فارنهایت)
  • نصب سریع و آسان
  • مقرون به صرفه
  • شستشوی آسان
  • مقاوم در برابر لیز خوردن در مکان هائی از قبیل سرویس دستشوئی و حمام
  • عدم رنگ پذیری توسط محلول های متداول اتاق های عمل مانند بتادین و ایودین
  • مقاوم در برابر ضربه، سایش، حرکت دستگاه و امکانات بیمارستان و تخت بیمار

مزایای <yoastmark class=

امکان رشد میکروب به حداقل  برساند

میکروارکانیسم هایی نظیر قارچ، مخمر، انواع کپک ها، باکتری ها (سالمونلا، باکتری های دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی) اکتیونومیست ها (گونه صورتی) که در کف پوش های متداول به راحتی رشد و تکثیر پیدا می کنند در کفپوش اپوکسی و پلی اورتان آنتی باکتریال امکان رشد را پیدا نکرده، عدم وجود درز از تکثیر حشرات نیز جلوگیری می کند. این محصول به صورت یکپارچه و کاملاٌ بهداشتی بوده و مطلقاٌ ایجاد گرد و غبار نمی کند.

استفاده از کفپوش آزمایشگاهی

استفاده از کفپوش بهداشتی

کفپوش اپوکسی بهداشتی چیست؟

کفپوش بهداشتی بصورت یکپارچه و بدون درز وبصورت صاف و بدونه هیچگونه پستی وفرورفتگی که اگر وجود داشته باشد به محل کشت باکتری و میکروب تبدیل می گردد و تقریباً با 350 فام رنگی قابل اجراست. چسبندگی فوق العاده روی سطوح بتنی و فلزی و غیره داشته و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و شوینده، اشتعال، قارچ و باکتری می باشد. به سهولت تمیز شده و نگهداری آن بسیار ارزان و ساده می باشد. امکان خط کشی و طراحی بر روی این کفپوش وجود داشته و در رنگهای مختلف قابل اجرا است.

کفپوش آنتی باکتریال معمولا در چه صنایعی استفاده می شود؟

معمولاٌ در صنایع نظامی، بیمارستانها (اتاق های عمل)، سالن های کنفرانس، Clean room و … استفاده می شود. کفپوش اپوکسی باکتریال (بهداشتی) معمولاٌ در کلیه صنایع از جمله صنایع، صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع نظامی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیه کفپوش بهداشتی معمولا چه موادهایی هستند؟

مواد اولیه آن بصورت کلی شامل رزین اپوکسی و هاردنر مربوطه و افزودنی های مجاز دیگر خواهد بود.

استانداردهای آماده سازی سطوح کدامند؟

استاندارد DIN28052 از متداول ترین استانداردهایی است که در زمینه آماده سازی کفپوش بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدت زمانی که باید صبر کرد تا بتوان پس از اجرا بهره برداری کرد چقدر است؟

بعد از 24 ساعت بعد از اجرای کفپوش بهداشتی قابل تردد و حداقل بعد از 72 ساعت قابلیت بهره برداری را خواهد داشت.

کفپوش آنتی باکتریال را معمولا در چند رال رنگی می توان ساخت و اجرا کرد؟

معمولاٌ در تمام کد رنگها صنعتی (حدود 350 کد رنگ) موجود می توان ساخت و استفاده نمود.

تولید کفپوش آنتی باکتریال داروسازی

مطابق دستور سازمان غذا و دارو، کلیه شرکت‌ های فعال در حوزه تولید دارو و محصولات بهداشتی، صنایع غذایی، محصولات بیولوژیک و… ملزم به رعایت استانداردهای GMP (GOOD MANUFACTURING PRACTICE) هستند. به طور کلی اصول مندرج در این استاندارد شامل واحدهای تولیدی، ساختمان، تجهیزات و دستگاه‌ها، پرسنل، نظافت و نگهداری، QC بوده و در نهایت موجب می‌ شود محصول تولید شده دارای بهترین کیفیت ممکن و مطابق با نیاز مصرف کننده باشد. طبق این استاندارد استفاده از کفپوش آنتی باکتریال داروسازی الزامی می باشد.

کفپوش آنتی باکتریال داروسازی چیست؟

بر اساس چارچوب تعریف شده در استاندارد GMP کفپوش مورد استفاده در کلیه بخش‌ های تولیدی و انبار این کارخانجات بایستی دارای مقاومت و استحکام مناسب باشد. تا بدین ترتیب بر اثر رفت و آمد احتمال جدایش ذرات از کف و پخش شدن گرد و غبار در محیط به صفر برسد. کفپوش‌های مورد استفاده این صنایع بایستی کاملا یکپارچه و بدون درز بوده تا از تجمع آلودگی‌ها جلوگیری نماید، امکان نظافت و شست و شوی آسان را فراهم آورد و غیر قابل نفوذ باشد.

کفپوش آنتی باکتریال داروسازی

کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال داروسازی

همچنین استفاده از کرو اپوکسی در محل اتصال دیواره با کف این امکان را می‌دهد تا شست و شوی این مناطق به راحتی صورت پذیرد و از تجمع آلودگی در این مناطق جلوگیری به عمل آید.

اجرای کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی

کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی با سطح نهایی صیقلی و با ضخامت 2.5 الی 3 میلیمتر اجرا می‌شود. همانند همه انواع کفپوش‌های رزینی، اولین مرحله در اجرا کفسابی محل پروژه است. پس از اتمام این مرحله اجرای پرایمر و در صورت نیاز استفاده از ماستیک و گروت برای رفع عیوب سطحی می‌باشد.

سپس لایه میانی کفپوش اجرا خواهد شد که در اجرای این مرحله در صورت صلاحدید تیم فنی برای پیشگیری از انتقال ترک‌های زیرآیند به سطح کفپوش از توری پلیمری برای تقویت استحکام کفپوش استفاده می‌شود. در نهایت نیز اجرای روکش رنگی خود تراز و در صورت تمایل کارفرما خط کشی کفپوش صورت خواهد گرفت.

اجرای کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی

اجرای کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی داروسازی

اصول نگهداری کفپوش آنتی باکتریال

به طور کلی دوام و طول عمر کفپوش‌ های رزینی تا حد بسیاری به نحوه نگهداری وابسته اند. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای افزایش طول عمر کفپوش موارد زیر رعایت شود:

  • شست و شوی روزانه کفپوش یکی از موارد حائز اهمیت در حفظ و نگهداری کفپوش‌های رزینی است. به خصوص اگر از طرح‌های شلوغ و یا رنگ‌های تیره استفاده شده باشد، ممکن است به علت خطای دید آلودگی‌های موجود روی سطح کفپوش قابل مشاهده نباشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به صورت منظم نسبت به شست و شوی کفپوش اقدام شود.
  • جلوگیری از باقی ماندن مواد اسیدی، بازی، روغن‌ ها و … به مدت طولانی به خصوص در شرایطی که از طیف‌های روشن‌تر رنگ استفاده شده باشد، ممکن است باعث تغییر رنگ کفپوش و در نهایت ایجاد لکه روی سطح کفپوش اپوکسی شود.
  • عدم استفاده از اجسام تیز روی سطح کفپوش آنتی باکتریال داروسازی برای پیشگیری از ایجاد خط و خش عمیق
  • اقدام به موقع جهت ترمیم کفپوش برای جلوگیری از پیشروی آسیب به همه قسمت‌ ها
  • رعایت میزان تردد استاندارد بر اساس ضخامت کفپوش اجرا شده
  • جلوگیری از افتادن اجسام سنگین روی کفپوش برای جلوگیری از شکستگی و کنده شدگی کفپوش.
  • استفاده از کفش‌های مخصوص برای جلوگیری از انتقال ذرات تیز، گرد و غبار، انواع آلودگی و… از محیط خارج به سطح کفپوش.
اصول نگهداری کفپوش آنتی باکتریال

اصول نگهداری کفپوش آنتی باکتریال داروسازی

نتیجه گیری

اصولی در استانداردهای GMP برای تولید محصولات با کیفیت و مناسب با نیاز مصرف کنندگان وجود دارد که واحد های تولیدی و مراکز بهداشتی را ملزم به استفاده از کفپوش آنتی باکتریال داروسازی می کند. با اجرای این کفپوش علاوه بر حفظ استاندارد های لازم از مزایا و ویژگی های آن بهره مند می شوید. برای مشاوره اجرای کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال با متخصصین گروه کفپوش صنعت آریا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. زمان اجرای عملیات کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال با متراژ تقریبی 1000 متر چند روز کاری است؟
    اجرای کفپوش بهداشتی برای 1000 متر حدودا یک هفته کاری زمان خواهد برد.
  2. دوام (طول عمر) کفپوش آنتی باکتریال به طور معمول چقدر می باشد؟
    بسته به نوع بهره برداری و در صورت استفاده صحیح و تعمیر و نگهداری منظم و منسجم حداقل 10 سال عمر مفید خواهد داشت.
  3. کفپوش آنتی باکتریال را بر روی چه سطوحی قابلیت اجرایی کردن دارد؟
    معمولاٌ بر روی کلیه سطوح سنگ، موزاییکی و بتونی و در موارد خاص نیز با انجام تحقیقات لازم قابلیت اجرایی دارند.
  4. مقاومت اسیدی کفپوش آنتی باکتریال به چه میزان می باشد؟
    برای سنجش مقاومت اسیدی باید نوع مواد اسیدی، درجه حرارت، PH و سایر اطلاعات تکمیلی از جمله نوع بهره برداری دیگر آن مشخص شود تا بتوان در این خصوص نظر داد.
  5. آیا می توان از آن در محیط قلیایی (بازی) استفاده شود؟
    باید در این زمینه اطلاعات دقیقتری در دست داشت تا بتوان نظر داد.
  6. طول عمر کفپوش آنتی باکتریال به چه عواملی بستگی دارد؟
    رعایت اصول و نحوه نگهداری کفپوش آنتی باکتریال در دوام آن تاثیر گذار می باشد. شست و شوی روزانه کفپوش اپوکسی، اقدام به موقع جهت ترمیم کفپوش برای جلوگیری از پیشروی آسیب از موارد حائز اهمیت در افزایش طول عمر کفپوش آنتی باکتریال زینتی می باشد.
  7. هزینه اجرای کفپوش آنتی باکتریال اپوکسی چقدر است؟
    برآورد هزینه اجرای کفپوش آنتی باکتریال در هر پروژه متفاوت می باشد و با توجه به زیرآیند موجود در محل پروژه، میزان تردد روی کفپوش اپوکسی و نوع کاربری توسط تیم مهندسی فروش کفپوش صنعت آریا محاسبه می شود.
4.9/5 - (23 امتیاز)

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ