کفپوش

کفپوش اپوکسی بافت دار

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » کفپوش اپوکسی بافت دار
کفپوش اپوکسی بافت دار

کفپوش اپوکسی بافت دار چیست؟

کفپوش اپوکسی بافت دار از رزین پلی آمینو پلی آمید، تشکیل شده است. کفپوش غلطکی یا بافت دار، پس از پایان زیرسازی یک سطح بافت دار روی آن اجرا می شود. این نوع کفپوش به دلیل بافت دار بودن، اصطکاک پایینتر و مقاومت بالاتری دارد که به آن اصطلاحا پوست پرتقالی گفته می شود.

اغلب پارکینگ ها، کارخانه های صنعتی و مکان های پرتردد به دلیل مقاومت این کفپوش در برابر سایش و مواد شیمیایی، این نوع کفپوش اپوکسی پیشنهاد می شود. علاوه بر این مکان هایی مانند کارخانه ها که نیاز به شستشو مداوم دارند و کف مداوم خیس می شود، می توانند با استفاده از کفپوش اپوکسی  بافت دار از از لیز شدن کف جلوگیری کنند.

این کفپوش غلطکی  به دلیل بافتی که دارد مناسب سطوح ناهموار و دارای موج است. از دیگر ویژگی های این کفپوش، می توان به سطح صاف و براق، نظافت آسان، عدم جذب گرد و غبار و رنگ ثابت اشاره کرد .

با توجه به این خصوصیت ها، کفپوش اپوکسی پوست پرتقالی یکی از گزینه های مناسب برای محیط هایی است که نیاز به مقاومت بالا، زیبایی و تمیزی دارند مانند کفپوش پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه کفپوش اپوکسی بافت دار را بیشتر بررسی می کنیم.

مزایای اپوکسی غلطکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • کفپوش اپوکسی بافت دار حتی در شرایط مرطوب ضد لغزش می باشد.
  • در برابر سقوط اشیا مقاومت بالایی دارد.
  • استحکام فوق العاده بالا و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارد.
  • نصب با اپوکسی بدون حلال و بدون نیاز به تجهیزات پیچیده
  • اجرای بدون درز
  • سهولت در نظافت
  • جذابیت ظاهری در تنوع رنگ و طرح و پایداری رنگ
  • دارای استانداردهای ایمنی
  • پوست پرتقالی طرح جذابی برای کفپوش می باشد.
مزایای اپوکسی غلطکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

اپوکسی غلطکی

کاربرد کفپوش اپوکسی بافت دار

کفپوش اپوکسی بافت دار جز کفپوش های پرطرفدار می باشد، که بیشتر مصارف صنعتی و تجاری دارد. اما در برخی موارد کفپوش اپوکسی بافت دار، ممکن است به دلیل نصب نادرست یا متریال بی کیفیت ایجاد شود. با این حال در صنایع مختلفی که در زیر گفته شده است مورد استفاده قرار می گیرد:

  1. فروشگاه های مواد غذایی
  2. بیمارستانها
  3. رستوران ها و هتل ها
  4. واحدهای تولید دارو
  5. استخرها و اتاق های تعویض لباس برای جلوگیری از سر خوردن
  6. فرودگاه ها
  7. دانشگاه ها و پژوهشگاه ها
  8. نمایشگاه ها خودرو و وسایل نقلیه
  9. خدمات پس از فروش و تعمیرگاه ها
کاربرد کفپوش اپوکسی بافت دار

کفپوش اپوکسی بافت دار

تفاوت بین کفپوش خود تراز و کفپوش اپوکسی غلطکی

از تفاوت های بین کفپوش خود تراز و اپوکسی غلطکی می توان به ضخامت بیشتر کفپوش خود تراز اشاره کرد، ولی اجرای کفپوش خود تراز نیاز به مهارت بالایی دارد و سخت است اما کفپوش اپوکسی بافت دار، به راحتی قابل اجراست ولی نمی توان برای ایجاد یک  سطح هموار از آن استفاده کرد.

هر کدام از این کفپوش ها کاربرد خاص خودشان را دارند. برای مثال کفپوش اپوکسی بافت دار برای مکان هایی که مستعد خیسی یا جاری شدن روغن بر روی کف هستند، مناسب است. زیرا به علت سطح پوست پرتقالی ،ضد لغزش هستند. کفپوش خود تراز بیشتر در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کفپوش ضخامت بالایی دارد پس در برابر سایش مقاوم است.

دلایل ایجاد حالت پوست پرتقالی در کفپوش

استفاده از پودر های معدنی مانند سیلیکا موجب ایجاد بافت یا پوست پرتقالی، در کفپوش ها می شود. این پودرها به رزین های اپوکسی اضافه می شوند و باعث ایجاد خصوصیت ضد لغزش و مقاومتی می شوند، اما استفاده بیش از حد از این پودر، پوست پرتقالی را در کفپوش ها ایجاد می کند.

این حالت به علت توزیع نامنظم پودرهای سیلیکا، در رزین های اپوکسی ایجاد می شود. در واقع یک ویژگی ظاهری می باشد و در خصوصیات فنی کفپوش تاثیری ندارد. برعکس، این حالت ممکن است باعث افزایش زیبایی و جذابیت کفپوش شود.

اجرای لایه روکش کفپوش اپوکسی

روکش اپوکسی آخرین لایه کفپوش ها می باشد.این روکش از رزین پلی‌آمین و هاردنر پلی‌آمین فرمولیته شده است که، براق و شفاف است. روکش اپوکسی به دو روش قابل اجراست:

روش اول: برای این کار نیاز است بعد از تمام شدن کار، به صورت لیسه ای سطح نهایی را کامل صاف و یکنواخت کنیم .

روش دوم: برعکس روش بالا، در این روش پس از اتمام کار سطح نهایی و خروجی را به صورت غلطکی انجام دهیم، تا سطح نهایی بافت دار یا به عبارت دیگر شبیه پوست پرتقال  شود.

 سوالات متداول

  1. کفپوش اپوکسی بافت دار چه مزایای دارد؟
    این کفپوش دارای مزایای از قبیل ،خاصیت ضد لغزش، مقاومت بالا و سهولت در نظافت است.
  2. کفپوش خود تراز و کفپوش اپوکسی غلطکی چه فرقی باهم دارند؟
    از تفاوت های بین کفپوش خود تراز و غلطکی می توان به نصب آسان و خاصیت ضد لغزندگی کفپوش پوست پرتقالی اشاره کرد. با این حال که کفپوش غلطکی ضخامت بیشتری دارد همچنین نصب آن نیاز به مهارت و دقت بالا دارد که می توان گفت نصب پیچیده و سختی را دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 16 =