کفپوش

اپوکسی بهترین انتخاب برای پوشش کف بتن

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » اپوکسی بهترین انتخاب برای پوشش کف بتن
اپوکسی بهترین انتخاب برای پوشش کف بتن

آیا کفپوش اپوکسی، بهترین انتخاب برای پوشش کف بتن است؟

پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی، یکی از متداول ترین نوع کفپوش های پلیمری می باشد. این کفپوش به دلیل مقاومت بالا در صنایع مختلفی، اعم از ساختمان سازی،کارخانه ها،خودروسازی و… استفاده می شود.

با پوشش بتن با کفپوش اپوکسی یک کفپوش بدون درز خواهید داشت، که روی کف یکدست می شود و در فضا ترکیب می شود. این امر موجب استفاده از کف اپوکسی، برای مصارف سنگینی مانند ترافیک لیفتراک در انبارها، و مکان های تولید شده است.

اگر خواهان کفپوش مقاوم برای کف هستید، پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی یک انتخاب مناسب برای شماست. آنها با ترکیب رزین های پلیمری و سخت کننده ها موجب پیوند شیمیایی با بتن می شوند. کفپوش های اپوکسی در رنگ ها و موارد تزئینی مختلفی وجود دارند.

با پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی، علاوه بر مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا، از نظافت آسان تر، دکوراتیو بودن، و وزن کم برای سازه برخوردار شوید.

کفپوش اپوکسی چیست و چه مزایای دارد؟

اپوکسی ماده ای برای استفاده در کفپوش ها می باشد. هنگامی که پوشش کف بتنی با کفپوش اپوکسی صیقل داده شد، رزین و یک ماده سخت کننده با هم ترکیب می شوند و روی کف بتن ریخته می شود.

در اثر این اتفاق یک واکنش شیمیایی بین مواد رخ می دهد و پس از چند روز یک کفپوش مقاوم و محکم حاصل می شود. پوشش اپوکسی در بیمارستان ها، کفپوش پارکینگ و صنایع گوناگون مثل خودرو سازی، داروسازی و… کاربرد دارد. در بعضی موارد پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی، در فضاهای منزل نظیر آشپزخانه‌ها و.. مورد استفاده می شود. حال می خواهیم با مزایای کفپوش اپوکسی آشنا شویم:

  • پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی سطح مقاومی را برای رنگ کردن کف فراهم می کند
  • باعث می شود که کف نظافت آسان تری داشته باشد.
  • همه کاره است و در پروژه های تجاری و مسکونی مصرف می شود.
  • طرح های سفارشی و جذابی را برای خریداران مهیا می کند.
  • با سرعت بیشتر و خرابی کمتری نصب می شود.
  • بتن را در مقابل فرسایش و مواد شیمیایی مقاوم می کند.
  • از نفوذ آب، و مایعات دیگر به بتن پیشگیری می کند.
  • سبک است و گرد و غبار ایجاد نمی کند.
  • اگر به درستی مراقبت شود 20 سال عمر می کند.
  • ترمیم مجدد آن دشوار نیست.
کفپوش اپوکسی چیست و چه مزایای دارد؟

کفپوش اپوکسی

ایده های طراحی برای کفپوش اپوکسی

از سال های پیش پوشش کف با کفپوش اپوکسی در گاراژها، زیرزمین ها و ساختمان های صنعتی استفاده می شود. اما هم اکنون در اتاق های دیگر خانه و مشاغی مانند رستوران ها مصرف می شود. جلوه های تزئینی شگفت انگیزی را می توان با کف اپوکسی بتنی به دست آورد.

ایده های طراحی برای کفپوش اپوکسی

طراحی برای کفپوش اپوکسی

پوشش های اپوکسی فلزی

اپوکسی شبیه سازی بتن خود را به ظاهر مس، نقره، برنز کهنه، نیکل و سایر پتینه‌های براق، فراهم می کند. بعضی از این پوشش ها پودرهای فلزی واقعی هستند، اما بعضی از آنها از رنگدانه های انعکاسی خاص استفاده می کنند. آنها طرفداران زیادی از جمله ادارات و رستوران‌ها، و مکان های مدرن دارند.

پوشش کف پارکینگ

پوشش کف با کفپوش اپوکسی برای کف گاراژ نیز موجود است تا سطحی مقاومی را در مقابل سایش و مواد شیمیایی و لاستیک های داغ ایجاد کند. آنها به صورت گسترده در تنوع رنگی وجود دارند.

انواع کفپوش اپوکسی

  1. کفپوش ضد غبار یا آنتی داست
  2. کفپوش مقاوم مکانیکی
  3. کفپوش آنتی اسکید
  4. کفپوش نیمه زبر و زبر
  5. کفپوش اپوکسی ضد اسیدی
  6. کفپوش ورزشی
  7. کفپوشآنتی استاتیک

مراحل اجرای پوشش اپوکسی

برای پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی در مرحله اول دال بتنی را آماده کنید و سطح را تمیز کنید. در مرحله دوم  روکش پرایمر بزنید. در مرحله سوم رزین اپوکسی دو جزئی را هم بزنید. در مرحله چهارم نوبت اضافه کردن تکه های تزئینی یا رنگدانه های فلزی می باشد.

در مرحله پنجم مواد را یکنواخت با یک غلتک مخصوص بغلتانید. یک پوشش مهر و موم بمالید. این کار در برابر آب، مواد شیمیایی، روغن، گریس، اسیدها و حلال ها مقاومت ایجاد می کند

دلایل محبوبیت پوشش کف با کفپوش اپوکسی

  • با قیمت مناسبی که دارند ظاهر کف را جذاب می کنند.
  • در برابر لکه ها انعطاف پذیرند.
  • عیوب جزئی را مخفی می کنند.
  • برای تقویت اپوکسی می توان از کوارتز تزئینی یا تراشه های رنگ استفاده کرد.
  • تنوع رنگ بالایی دارند.

سوالات متداول

  1. قیمت کفپوش اپوکسی چقدر است؟
    قیمت کفپوش اپوکسی به فاکتورهای متفاوتی همچون انتخاب محصول، ضخامت کفپوش، کیفیت بستر بتنی کف، مساحت کار و… می تواند متغیر باشد. کفپوش های اپوکسی آنتی اسید، آنتی استاتیک و ….. به دلیل تفاوت های ساختاری شامل قیمت بیشتری می باشند.
  2. پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی چه مزایای دارد؟
    از مزایای پوشش کف بتن با کفپوش اپوکسی می توان به قیمت مناسب برای زیباسازی کف، سهولت در نظافت، طرح ها و رنگ های سفارشی و جذاب، مقاومت در برابر تخریب و موارد دیگری که در مقاله گفت اشاره کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شانزده =