کفپوش

قیمت اجرای کفپوش پلی یورتان

کفپوش صنعت آریا » کفپوش پلی یورتان » قیمت اجرای کفپوش پلی یورتان
قیمت کفپوش پلی یورتان

قیمت اجرای کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان یکی از ترکیبات بسیار پر مصرف برای پروژه های معماری محسوب می شود که می توانید آن ها را زیر مجموعه‌ای از رنگ ساختمانی قلمداد کنید. میدانید که امروزه هزینه های زیادی صرف نصب انواع کفپوش های ساختمانی می شود پس لازم است از بهترین و کاربردی ترین متریال موجود، استفاده نمایید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه اجرا، مزایا و قیمت کفپوش پلی یورتان آشنا کنیم پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

تعریف از کفپوش پلی یورتان

کف پوش پلی یورتان، کف پوشی دو جزئی است که نسبت به سایر انواع پوشش ها دارای خواص های متفاوتی می باشد. همچنین این کفپوش که مقاومت بالایی در برابر سایش دارد، به‌ سادگی هم نصب می شود و هم به‌ خوبی به سطوح بتنی متصل می گردد.

کفپوش پلی یورتان

بررسی کفپوش اپوکسی پلی یورتان

قیمت کفپوش پلی یورتان

تعیین قیمت کفپوش‌ پلی یورتان به عوامل متعددی از جمله، نوع کاربری، ضخامت، شرایط کف و متراژ بستگی دارد. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر کردیم بازه قیمتی متفاوتی برای کفپوش‌های پلی یورتان وجود دارد. شما می توانید برای اطلاع از لیست قیمت پلی یورتان با متخصصین شرکت ما در تماس باشید.

مزایای انتخاب کفپوش پلی یورتان

کفپوش پلی یورتان از نقطه نظر تامین قوانین محیط زیست، یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین کف پوش در پاسخ به نیازهای صنایع مختلف می باشد. این کفپوش به علت داشتن ساختار یورتانی از مقاومت سایشی بالایی برخوردار است که البته این امر به مقدار زیادی به سختی کفپوش هم بستگی دارد. از دیگر مزایای کفپوش پلی یورتان می توان به کاهش باکتری، تولید میکروب و جلوگیری از ایجاد عفونت اشاره نمود که در قیمت کفپوش پلی یورتان تاثیر گذار است.

در واقع پلی یورتان ها مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش هم دارند که این پوشش برای استفاده در محیط های خارجی بسیار مناسب است و تغییر رنگ نمی دهد.

اجرای تخصصی پلی یورتان

اجرای کفپوش پلی یورتان مشابه اجرای کفپوش اپوکسی است، با این تفاوت که کفپوش پلی یورتان نسبت به رطوبت حساس تر می باشد. مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان به شرح زیر می باشد:

آماده سازی سطح
سطح مورد نظر باید کاملا سخت و صاف باشد. همچنین با انجام فرآیند آماده سازی سطوح، ترک های سطح باز می شوند.

پرایمر اپوکسی
در این‌ مرحله رزین اپوکسی بدون هیچ گونه ماده افزودنی و به صورت رقیق شده با حلال روی سطح به صورت یک لایه یکنواخت اعمال می شود.

اجرای تخصصی پلی یورتان

اجرای تخصصی کفپوش پلی یورتان

لایه میانی
وظیفه اصلی این لایه ایجاد مقاومت مکانیکی و چسبندگی برای اعمال لایه های بعدی می باشد. به این دلیل کفپوش اپوکسی با سیلیس مخلوط و اعمال می شود. در واقع پلی یورتان چسبندگی شیمیایی خوبی با اپوکسی دارد که با وجود سیلیس پاشی هم میتواند به چسبندگی مکانیکی بهتر کمک کند.

بتونه کاری
عملیات بتونه کاری  پس از اعمال لایه میانی اجرا می شود. این عملیات از اشکالات کفپوش مانند ترک خوردگی ها و منافذ جلوگیری می نماید.

اعمال لایه نهایی پلی یورتان
کفپوش پلی یورتان باید نهایت ۲۴ الی ۷۲ ساعت پس از اعمال کفپوش اپوکسی اعمال شود و هرگز نباید از این بازه زمانی عبور کند.

مقایسه قیمت کفپوش پلی یورتان ورزشی و صنعتی

پلی یورتان به دلیل‌ انعطاف پذیری بالایی که دارد موجب می شود در سالن های ورزشی سرپوشیده و زمین های ورزشی فضا باز، یکی از بهترین انتخاب ها باشد. در واقع کفپوش پلی یورتان در فضای باز اغلب برای زمین های ورزشی تنیس، والیبال، بسکتبال، بدمینتون و … به کار می رود. همچنین پوشش رویه پلی یورتان در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است و به راحتی خش بر نمی دارد.

به طور کلی پلی یورتان قابلیت چسبندگی و اتصال زیادی را روی سطح های مختلف دارد و حتی به مرور زمان هم دچار ایجاد ترک خوردگی نمی شود. از کفپوش های پلی یورتان در بسیاری از صنایع، از جمله صنایع نظامی،پتروشیمی، نساجی، بسته بندی، کارگاه ها و انبارها با ضخامت های گوناگون استفاده می گردد.

مقایسه قیمت کفپوش پلی یورتان و صنعتی

مقایسه قیمت کفپوش پلی یورتان ورزشی و کفپوش صنعتی

آیا کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان با یکدیگر تفاوت دارند؟

کفپوش پلی یورتان و اپوکسی از پرکاربردترین مواد پوششی مصرفی در ایران و حتی جهان به شمار می آیند. به طور کلی کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان در معرض مواد های شیمیایی خاص رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند، اما کفپوش پلی یورتان نرم تر و انعطاف پذیرتر از کفپوش اپوکسی عمل می کند.

مقاومت سایشی بهتر کفپوش پلی یورتان نیز در واقع به الاستیسیته بیشتر آن بر می گردد که باعث می شود مقداری از نیروی وارده را به خود جذب نماید. از طرفی دیگر از آن جایی که این کفپوش مقاومت نوری بیشتری دارد، انتخاب بهتری در مصارف بیرونی است و بر خلاف کفپوش اپوکسی با مشکل و پدیده گچی شدن هم مواجه نمی شود.

نتیجه گیری

امیدواریم در این گزارش اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. همانطور که بیان کردیم  قیمت کفپوش پلی یورتان بسیار مناسب است. به این خاطر از این کفپوش ها استقبال زیادی می‌شود.، زیرا برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها هم به صرفه تر می باشد.

سوالات متداول

  1. کفپوش پلی یورتان چیست؟
    کفپوش پلی یورتان مقاومت بسیار مطلوبی برای سطوح ایجاد می کند و در مراکز گوناگون تجاری، صنعتی و ورزشی هم کاربرد زیادی دارد.
  2. مزیت استفاده از کفپوش پلی یورتان چیست؟
    مقاومت در برابر سایش و خراش، انعطاف پذیری و چسبندگی بسیار مناسب به سطوح بتنی، مقاومت در برابر ضربه، انسجام و یکپارچگی ظاهری و مقاومت در برابر اسیدها و بازها از مزایای کفپوش پلی یورتان به شمار می آید.
  3. آیا قیمت کفپوش پلی یورتان ثابت است؟
    خیر، با توجه به نوسانات نمی‌توان محدوده قیمتی برای این کفپوش‌ها را تعیین نمود.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 7 =