کفپوش

رنگ استخری اپوکسی

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » رنگ استخری اپوکسی
رنگ استخری اپوکسی

رنگ استخری اپوکسی چیست؟

امروزه استخرها یکی از اماکن تفریحی پرطرفدار، به شمار می رود. یکی از عوامل مهم که افراد به استخرها جذب می شوند، نظافت و زیبایی استخر می باشد.از همین  رو یکی از ساده ترین روش ها برای زیبایی بیشتر استخرها،  استفاده از رنگ اپوکسی استخری می باشد.

در واقع رنگ های گوناگونی با کاربردهای مختلف در کارخانجات تولید، و برای فروش عرضه می شوند. برای رنگ آمیزی بهتر استخرها و خروجی جذاب نیاز به استفاده از، رنگ های مخصوص استخر است. برای این کار از رنگ های اپوکسی استخری استفاده می شود.

با توجه به نام این رنگ، مشخص است که رنگ استخری اپوکسی برای رنگ آمیزی بخش های مختلف استخر مصرف می شود. از ویژگی های این رنگ این است که، ترکیبی از رنگ استخری و اپوکسی می باشد که کاربرد به خصوص خود را دارند.

خوشبختانه رنگ آمیزی استخر با رنگ استخری کفپوش اپوکسی، نیاز به مهارت خاصی ندارد. اگر شما استخری در ویلای خود دارید می توانید، به راحتی این کار را انجام دهید.اما بهتر است قبل از شروع برای خروجی با کیفیت، برخی نکات را درباره رنگ اپوکسی استخری بدانید. ما در این مقاله ویژگی ها و مزایای رنگ اپوکسی استخر را بررسی کردیم.

بررسی ویژگی ها و مزایا رنگ استخری اپوکسی

رنگ استخری از پیگمنت ها، رزین های اپوکسی و پلی آمید ترکیب شده است؛ این رنگ به علت داشتن ویژگی های یونیک از انتخاب های مناسب برای رنگ آمیزی استخر می باشد. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی ها و مزایای رنگ استخری پرداخته ایم:

  1. چسبندگی و پوشش دهی بالا
  2. سرعت خشک شدن بالا
  3. مقاومت در مقابل آب و رطوبت
  4. نظافت و نصب آسان
  5. مقاومت در برابر اشعه UV خورشید و مواد شیمیایی مانند کلر و تغییرات PH آب
  6. مقاوم در برابر ضربه و خراش به علت وجود رزین پروکسی
  7. فشارهای مکانیکی و هیدرولیکی، تاثیری در مقاومت این رنگ ندارد.
  8. از رنگ اپوکسی به عنوان عایق استفاده می شود.
  9. اگر استخر ارتفاع کمی داشته باشد، چندان کارایی ندارد.
بررسی ویژگی ها و مزایا رنگ استخری اپوکسی

مزایا رنگ استخری اپوکسی

بررسی تفاوت های رنگ اپوکسی استخری با سایر رنگ های استخری

برای رنگ آمیزی استخر،رنگ های گوناگونی وجود دارد. اما باید دقت داشت که میزان حجم آب استخر، طول، عرض و ارتفاع از جمله فاکتورهای مهم برای انتخاب رنگ استخر می باشند.علاوه بر این باید بدانید که مصالح و متریال به کار رفته، در کف استخر در کیفیت رنگ اجرایی استخر تاثیر می گذارد.

رنگ استخری اپوکسی از جمله رنگ هایی است که قابلیت رنگ آمیزی برای بخش های داخلی و خارجی استخر رادارد.رنگ اپوکسی استخری در مقایسه با سایر رنگ ها استخری دارا بودن از خصوصیت های منحصر به فردی است که در ادامه این ویژگی ها بررسی خواهیم کرد:

جلوگیری از رشد و تکثیر جلبک

همانطور که می دانید، یکی از محیط های مناسب برای رشد و تکثیر انواع جلبک ها، محیط های مرطوب می باشد. علاوه بر این برخی از مواد مغذی موجود در آب، مانند میزان PH در رشد بیشتر این جلبک ها تاثیر می گذارد.

بنابراین با این موارد استخر یکی از بسترهای مناسب برای رشد این جلبک هاست. همین امر موجب آلوده شدن آب می باشد و باعث عدم تمایل افراد برای استفاده از استخر می شود. یکی از راه های پیشگیری از تکثیر جلبک ها، رنگ آمیزی استخر با رنگ استخری اپوکسی می باشد.

ترکیبات شیمیایی موجود رنگ اپوکسی استخری، از رشد جلبک ها جلوگیری می کند. همچنین رنگ اپوکسی استخری بعد از اجرا در بخش های مختلف استخر سطح همواری را ایجاد می کند که برای جلبک ها محیط مناسبی نمی باشد.

بالا بودن سرعت خشک شدن

همانطور که واضح است، هر محیط رنگ شده ای نیاز به زمانی برای خشک شدن دارد، که بتوان لایه ی بعدی را اجرا کرد تا رنگ آمیزی خاتمه یابد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد رنگ استخری اپوکسی در مقایسه با سایر رنگ های استخری سرعت بالای خشک شدن آن می باشد. بنابراین موجب کاهش زمان رنگ آمیزی و انتظار می شود.

دوام بالا بر روی سطح

پوسته پوسته شدن و جدا شدن رنگ از سطوح استخر یکی از مواردی است، که پس از رنگ آمیزی با سایر رنگ های استخری پیش می آید. در این صورت استخر زیبایی خود را از دست می دهد و نیاز به صرف هزینه مجدد برای تعمیر دارد.

در قیاس با رنگ اکریلیک که روی سطوح بتنی دوام ندارند، رنگ استخری اپوکسی روی سطوح مختلف استخر با دوام هستند. با مرور زمان این رنگ پوسته پوسته نمی شود و دیگر نیازی به هزینه مجدد برای تعمیر ندارید.

قیمت مناسب

یکی از دلایل محبوبیت رنگ اپوکسی استخری قیمت مناسب آن می باشد. این رنگ قیمت ارزان تری نسبت به سایر رنگ های استخری دارد. اپوکسی استخری به علت ویژگی هایی که دارد، نیاز به تعمیر با بازسازی نخواهد داشت. در هنگام خرید رنگ اپوکسی استخری به متراژ محیط قرارگیری آن دقت کنید. البته این نکته توجه کنید که رنگ اکریلیک ارزان تر است.

کاربرد استخری اپوکسی

  • مناسب برای استخرها
  • استخرهای شنا
  • رنگ آمیزی سوله ها
  • عایق کاری لوله های فلزی مستغرق در آب
  • استخرهای پرورش ماهی
  • در مخازن آب و منابع کشاورزی

سوالات متداول

  1. رنگ استخری اپوکسی چه مزایایی دارد؟
    پوشش دهی بالا، مقاومت در مقابل آب و رطوبت، مقاومت در برابر اشعه UV خورشید و مواد شیمیایی و رطوبت از مزایای رنگ استخری اپوکسی می باشد.
  2. رنگ اپوکسی استخری چه تفاوتی با سایر رنگ های استخری دارد؟
    از تفاوت این رنگ با سایر رنگ های استخری می توان به خاصیت ضد جلبک بودن، سرعت بالای خشک شدن و دوام روی سطوح مختلف اشاره کرد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 15 =