کفپوش

نحوه تمیز کردن کفپوش اپوکسی و پلی یورتان چگونه است؟

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » نحوه تمیز کردن کفپوش اپوکسی و پلی یورتان چگونه است؟
تمیز کردن کفپوش اپوکسی

نحوه تمیز کردن کفپوش اپوکسی و پلی یورتان چگونه است؟

یکی از پر طرفدار ترین کفپوش های صنعتی که برای پوشاندن کف پارکینگ، مراکز آزمایشگاهی و انبار ها مورد استفاده قرار می گیرند، کفپوش اپوکسی و پلی یورتان می باشند که از تحمل وزن بالایی برخوردار بوده و بسیار مقاوم هستند. یکی از ویژگی های برجسته این نوع کفپوش ها مراقبت و نگهداری ساده آن ها می باشد، در حقیقت می توان گفت که برای تمیز کردن آن ها نیاز به ابزار خاصی نداریم و به راحتی می توانیم برای تمیز کرده آن ها اقدام کنیم.

نکات اولیه برای تمیز کردن کفپوش اپوکسی و پلی یورتان

برای تمیز کردن این نوع کفپوش ها بهتر است که یک تی با کیفیت و مرغوب خریداری نمایید که در اندازه های ۲۴ تا ۳۶ اینچ ساخته شده باشد و میزان جذب آب بالایی داشته باشد که یکی از بهترین ها نوع میکروفایبر آن ها می باشد. برای جمع کردن زباله های بزرگ تر نیز یک جاروی نرم تهیه کنید و یا از جارو های مکنده مانند جارو برقی استفاده کنید.

مراحل تمیز کردن کفپوش پلی یورتان و اپوکسی

مراحل تمیز کردن کفپوش پلی یورتان و اپوکسی

تمیز کردن کفپوش با مواد شوینده

  • سطح کفپوش اپوکسی را از زباله های ریز پاک کنید.
    با توجه به این که در طول روز آلودگی ها و زباله های درشت و ریز بر روی کفپوش ها قرار می گیرد باید حتما این آلودگی را تمیز کنید تا از بروز خط و خش بر روی کفپوش ها جلوگیری شود. برای از بین بردن گرد و غبار ها و هم چنین آلودگی های بزرگ و کوچک باید از جارو های مکنده، جارو و یا برس های نرم استفاده کنید.
  • لکه مواد شیمیایی را از روی کفپوش اپوکسی پاک کنید.
    با توجه به مکانی که کفپوش ها نصب شده اند معمولا لکه های مختلفی از روغن، مایعات و یا هر نوع چربی دیگر بر روی کفپوش ها مشاهده می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن باید برای تمیز کردن آن ها اقدام نمود.

این نوع از کفپوش ها مثل کفپوش بیمارستانی دارای مقاومت بالایی هستند اما اگر لکه ها برای مدت زمان طولانی بر روی آن ها بمانند می توانند به کفپوش ها آسیب بزنند. برای رفع این آلودگی ها از یک دستمال خشک استفاده کنید، سپس با آب و صابون بشویید و در نهایت با دستمال دیگری محل مورد نظر را خشک نمایید.

تمیز کردن کفپوش پلی یورتان به صورت روزانه

یکی از راه های مراقبت از انواع کفپوش های اپوکسی وهم چنین کفپوش پلی یورتان تمیز کردن روزانه آن ها می باشد، با این کار احتمال هر گونه خط و خش و لکه شدن کفپوش به حداقل می رسد. برای این کار بهتر است که از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنیم و با کمک یک تی محل مورد نظر را تمیز کرده و سپس خشک نمایید. در صورتی که به صورت روزانه به تمیز کردن کفپوش ها بپردازید نیاز زیادی به شستشوی عمیق و پولیش کردن دائمی آن ها نمی باشد. هم چنین توجه داشته باشید که برای شستشوی این نوع کفپوش هرگز از سرکه، مایع سفید کننده و اسید سیتریک (Citric acid) استفاده نکنید.

برق انداختن و تمیز کردن کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به صورت حرفه ای

معمولا به دلیل رفت و آمد افراد و یا اتومبیل ها بر روی این نوع کفپوش ها بعد از گذشت چند ماه و به مرور زمان کفپوش ها جلوه براق و زیبای خود را از دست می دهند و برای برق انداختن آن ها باید اسپری های چند منظوره استفاده کنید. بهتر است که این کار را هر چند ماه یکبار انجام دهید، کمی از این مایع را بر روی کفپوش اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه با تی و دستمال خیس محل مورد نظر را تمیز کرده و سپس خشک نمایید. البته که می توانید این کار را به افراد متخصص بسپارید که با استفاده از مواد شوینده خاص کفپوش مورد نظر را برق بیندازند.

برق انداختن و تمیز کردن کفپوش اپوکسی

تمیز کردن کفپوش اپوکسی با طی

 سخن پایانی

اگر از کفپوش صنعتی برای پوشش دهی کف انبار ها، پارکینگ و مناطق بهداشتی استفاده کرده اید بهتر است که با تمیز کردن روزانه کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به افزایش طول عمر آن ها کمک کنید و با این کار احتمال از بین رفتن جلا کفپوش بسیار کم تر می شود.

سوالات متداول

  1. برای تمیز کردن این کفپوش ها از چه مواد شوینده ای نمی توان استفاده کرد؟
    سرکه، مواد حاوی اسید سیتریک و مایع سفید کننده
  2. از چه نوع تی و یا جارو استفاده کنیم که باعث ایجاد خط و خش بر روی کفپوش نشود؟
    از تی های میکروفایبر و جارو های نرم و یا جارو های مکنده ای مانند جارو برقی
  3. ماندن لکه و آلودگی بر روی سطح کفپوش باعث بروز چه مشکلاتی می شود؟
    باعث از بین رفتن جلا و زیبایی آن ها شده و از طرفی آثار چربی و روغن ها می تواند به بافت کفپوش نفوذ کرده و باعث کاهش طول عمر آن ها می شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =