کفپوش

نکاتی برای جلوگیری از تبله کفپوش اپوکسی

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » نکاتی برای جلوگیری از تبله کفپوش اپوکسی
تبله کفپوش اپوکسی

جلوگیری از تبله کردن کفپوش اپوکسی

برای جلوگیری از حباب زدن و یا تبله کفپوش اپوکسی، رعایت شیوه‌های صحیح نصب و نگهداری بسیار مهم است. برخی از افراد بعد از آنکه برای ملک های خود کفپوش نصب می کنند، آنها دچار تبله و حباب می شوند. این مشکل بسیار بدی است که به دلیل درست اعمال نکردن اپوکسی رخ می دهد. در اینجا به چند نکته کاربردی برای جلوگیری از بروز این مشکلات اشاره شده است.

تبله کفپوش اپوکسی

جلوگیری از تبله شدن کفپوش اپوکسی

آماده سازی سطح

اطمینان حاصل کنید که بستر یا سطحی که کفپوش اپوکسی در آن اعمال می شود تمیز، خشک و عاری از هرگونه آلودگی مانند گرد و غبار، خاک، گریس یا رطوبت باشد. آماده سازی سطح را طبق دستورالعمل سازنده به درستی تمیز و آماده کنید.

استفاده از پرایمر مناسب

استفاده از پرایمر مناسب قبل از پوشش اپوکسی می تواند به بهبود چسبندگی و جلوگیری از ایجاد حباب کمک کند. پرایمر بین سطح و اپوکسی پیوند ایجاد می کند و احتمال تشکیل حفره‌های هوا را کاهش می دهد. اینگونه احتمال تبله کفپوش اپوکسی پایین می آید.

اپوکسی را به درستی مخلوط کنید

متریال مورد استفاده را مطابق برگه اطلاعات فنی که از طرف سازنده در اختیار شما قرار گرفته است و با نسبت ذکر شده باهم ترکیب کنید و مطمئن شوید دو جز به صورت کامل با یکدیگر مخلوط شده اند.

اعمال اپوکسی در لایه های نازک

پوشش اپوکسی را در لایه‌های نازک و یکنواخت اعمال کنید. با جلوگیری از اجرای لایه‌های ضخیم، احتمال گیر افتادن هوا و حباب زدن در طول فرایند پخت را به حداقل می رسانید. اما اگر لایه های اپوکسی زخیم باشند، موجب ایجاد حباب در آنها می شود.

اعمال اپوکسی

اعمال اپوکسی

حذف رطوبت از فضا

وجود رطوبت می تواند باعث ایجاد تاول، حباب یا تبله کفپوش اپوکسی شود. به همین خاطر لازم است قبل از اجرای کفپوش، اطمینان حاصل کنید که زیرآیند به اندازه کافی خشک است و رطوبت از زیر یا مناطق اطراف زیرآیند نفوذ نمی کند. انجام آزمایش تست رطوبت برای تعیین میزان رطوبت مجاز در محل پروژه توصیه می‌شود.

از تهویه مناسب استفاده کنید

از وجود جریان هوای مناسب در طول فرآیند پخت اطمینان حاصل کنید، زیرا هوای راکد می تواند منجر به تشکیل حباب شود. داشتن یک سیستم تهویه مناسب در مکانی که قرار است در آنجا کفپوش اجرا شود، به بهتر شدن کفپوش ها بعد از نصب کمک بسیاری می کند.

نصب کفپوش به صورت اصولی

استفاده از تیم با تجربه و اجرای اپوکسی مطابق استاندارد و نیز استفاده از ابزارآلات مناسب جهت پخش متریال روی سطح مانع از تجمع هوا و در نتیجه بروز حباب خواهد شد.  از آنجایی که این کار بسیار حساس و اصولی هست، بهتر است از یک تیم با تجربه کمک بگیرید.

فاصله زمانی مورد نیاز برای خشک شدن کفپوش

برای جلوگیری از بروز حباب و تبله کفپوش اپوکسی لازم است هر لایه به طور کامل خشک شود سپس لایه بعدی اعمال شود. اگر یک کفپوش را اعمال کنید و بلافاصله کفپوش دیگری اعمال کنید و اجازه ندهید خشک شود، موجب بروز تاول و حباب می شود.

اجتناب از گرمای بیش از حد

گرمای بیش از حد می تواند منجر به پخت سریع اپوکسی شده و در نتیجه ممکن است منجر به تشکیل حباب یا تاول شود. پس بهتر است دمای فضایی که قرار است اجرای کفپوش در آنجان انجام شود، تنظیم شود. اینگونه از آسیب دیدن کفپوش جلوگیری می کنید.

از اختلاط بیش از حد اجتناب کنید

در حالی که مخلوط کردن کامل اپوکسی بسیار مهم است، اختلاط بیش از حد می تواند هوای بیش از حد را وارد مخلوط کند و خطر ایجاد حباب را افزایش دهد. رزین اپوکسی و هاردنر را طبق دستورالعمل سازنده مخلوط کنید و از هم زدن زیاد خودداری کنید.

مخلوط کردن اپوکسی

مخلوط کردن کفپوش اپوکسی

تعمیر و نگهداری منظم

پس از نصب کفپوش اپوکسی، شیوه‌های نگهداری مناسب توصیه شده توسط سازنده را دنبال کنید. این ممکن است شامل تمیز کردن معمول، بازرسی، و رسیدگی سریع به هرگونه آسیب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و حباب های بعدی باشد. اگر هم فکر می کنید که این کار را نمی توانید، از افراد متخصص مشورت و کمک بگیرید تا از تبله کفپوش اپوکسی جلوگیری کنید.

به دنبال کمک حرفه ای باشید

اگر در مورد فرآیند نصب مطمئن نیستید یا می‌خواهید از نتایج با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید، از یک پیمانکار حرفه‌ای کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که سیستم‌ها و سازندگان مختلف اپوکسی ممکن است دستورالعمل‌ها یا توصیه‌های خاصی داشته باشند، بنابراین مشورت و پیروی از دستورالعمل‌های ارائه شده با محصول خاص کفپوش اپوکسی شما ضروری است. اگر شما به دنبال یک تیم متخصص برای اجرای کفپوش خود هستید، می توانید از تیم کفپوش اپوکسی آریا کمک بگیرید.

جمع بندی

اجرای کفپوش اپوکسی در کف یک کار بسیار مناسب است که هم به زیبا سازی هم بهتر شدن فضا کمک می کند. اما اگر کفپوش  ها بعد نصب حباب در آنها ایجاد شود، ظاهر بسیار بدی پیدا می کند و کارایی آنها کم می شود. به همین دلیل باید نصب کفپوش را به افراد ماهر بسپارید تا از انجام کارهایی که موجب ایجاد تبله کفپوش اپوکسی بعد نصب می شوند پیشگیری کنند و این کار را به بهترین روش ممکن انجام دهند.

سوالات متداول

  1. چه روش هایی برای جلوگیری از تبله کفپوش اپوکسی وجود دارد؟
    از آنجایی که روش های زیادی برای جلوگیری از تبله آن وجود دارد می توان به حذف رطوبت از فضا، نصب اصولی کفپوش و… اشاره نمود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =