کفپوش

اجرای کفپوش بتن سخت رنگی

کفپوش صنعت آریا » کفپوش بتن سخت رنگی » اجرای کفپوش بتن سخت رنگی
کاربرد بتن سخت

بتن سخت رنگی

کفپوش از مهم ترین قسمت های طراحی و معماری است و در ساختمان سازی نیز با دقت و سخت گیری زیادی باید به کفپوش پرداخت. کفپوش ها انواع متفاوتی دارند مثل کفپوش پروکسی، رزینی، چوبی و کفپوش بتنی سخت رنگی. اما کفپوش بتنی همان طور که از نام آن پیداست از ترکیب آب و سیمان به دست می اید و به دلیل ساختار خاصی که دارد از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. البته کفپوش های بتنی را می توان بدون رنگ و ساده اجرا کرد، اما اجرای کفپوش بتن سخت رنگی امروزه طرفداران بیشتری پیدا کرده است، چرا که از کفپوش بتن سخت رنگی می توان برای کف سازی محیط های مختلف استفاده کرد.

موارد مصرف بتن سخت رنگی

اجرای کفپوش بتن سخت در مکان های بسیاری انجام می شود، چرا که خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد این نوع کفپوش استفاده از آن را بسیار مقرون به صرفه و مفید کرده است. سالن های ورزشی، پارکینگ خانه ها، پارکینگ های طبقاتی، سالن های تولیدی کارخانجات، کارگاه های تولیدی، انبارها، گاراژها، محیط داخلی ویلاها، زمین بازی، شهر بازی ها، پیاده رو ها و محیط های پر رفت امد، همگی پذیرای کفپوش بتن سخت رنگی هستند.

یکی از نکات مهم درباره اجرای کفپوش بتن سخت این است که این کفپوش ها برای مکان هایی که در معرض سایش و اسیدی شدن هستند بسیار مناسب هستند، چرا که از نظر فیزیکی و شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

کیفیت بتن سخت رنگی

به جزئت میتوان گفت بتن سخت رنگی میان دیگر کفپوش ها حرف اول را می زند و مزیت های بیشماری نسبت به دیگر کفپوش ها دارد. اگر از سنگ و سرامیک برای کف سازی استفاده کنید همیشه باید نگران شکستن این مصالح باشید و مراقبت کنید، همین طور کفپوش های اپوکسی و رزین دار ممکن است خش و خط زیادی بردارند و بعد از مدت کوتاهی نمای خود را از دست بدهند که این اتفاق ناخوشایندی است.

کیفیت متریال استفاده شده در ساخت کفپوش بتن سخت رنگی به گونه ای است که این کفپوش را در برابر انواع فشارهای شیمیایی و فیزیکی مقاوم می کند و به همین دلیل است که شما در اکثر محیط ها این نوع کفپوش ها را می بینید. تمیز کردن این کفپوش ها بسیار آسان تر از چیزی است که فکر می کنید، اتفاقی که اگر روی دیگر کفپوش ها مثل کفپوش چوبی بیفتد شما باید منتظر واکنش های مختلف کفپوش در هنگام پاکسازی باشید.

استاندارد های اجرای کفپوش بتن سخت رنگی

  • پایین بودن نسبت آب به سیمان
  • تراز کردن سطح خاک
  • از بین بردن و تخریب کامل کفپوش قبلی (هر نوع کفپوش، حتی بتنی)
  • به کارگیری پلی پروپیلن
  • نسبت استاندارد رنگ
  • آرماتوربندی اصولی
  • پاکسازی سطح از هرگونه آلودگی

مشخصات اجرای کفپوش بتن سخت رنگی

  • افزایش مقاومت فشاری
  • افزایش مقاومت خمشی
  • ضد سایش بودن
  • ضد خش بودن
  • استحکام در برابر سرما و گرما
  • عدم ترک خوردگی
  • عدم شکستگی
  • افزایش مقاومت فرسایشی
  • خاصیت ضد اسیدی
  • تنوع در رنگ بندی
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن

احتیاط و ایمنی اجرای کفپوش بتن سخت رنگی

احتیاط و ایمنی اجرای کفپوش بتن سخت را از ابتدا برای شما بازگو می کنیم. از ابتدای شروع امر به تمامی نیروهای تولیدی گوشزد کنید حین انجام کار تردد نکنند و تمامی کارهای ضروری را قبل یا بعد از اجرای کفپوش بتن سخت انجام بدهند و بهتر است اجرا را به روزی موکول کنید که جز متخصصین این امر، کسی در آن محیط نباشد. فردی که قرار است برای شما کف سازی کند را با دقت و مشاهده نمونه کارهای قبلی وی انتخاب کنید، چرا یک نیروی غیر متخصص و نامرتب امضای خود را با عدم تمیزی نهایی کفپوش بر جای خواهد گذاشت و نتیجه نهایی زیبایی لازم را دارا نخواهد بود.

برای مثال ممکن است در هر گوشه شاهد مقداری بتن برآمده از سطح یا رنگی شدن دیوارها باشید. شیب بندی و زیرسازی، مهم ترین بخش های اجرای کفپوش هستند، در انجام این مراحل از تجهیزات مدرن و روش های غیرسنتی استفاده کنید.

نکات مهم نگهداری از کفپوش بتن سخت رنگی

از حمل اجسامی با وزن بیش از سه تن روی کفپوش بتن سخت خودداری کنید و در هنگام حمل اجسام با چرخ، بهتر است از چرخ های بدون ریل و زنجیر استفاده کنید تا با به وجود اوردن لرزه های کوتاه در طولانی مدت باعث ایجاد هوا بین ذره ها و ساختار داخلی کفپوش نشوید. برای تمیز کاری کفپوش بتن سخت رنگی از شوینده های ملایم استفاده کنید تا در طولانی مدت این کفپوش ها کدر نشوند. کوبیدن اجسام نوک تیز روی کفپوش های بتنی باعث تخریب آنها خواهد شد، جدا از انجام این کار پرهیز کنید و انجام تعمیر و تعویض هایی که مقتضی این امر هستند را به مکان دیگری موکول کنید.

سخن آخر

اجرای کفپوش بتن سخت رنگی از تصمیماتی است که ممکن است در مدت طولانی اثر آن را ببینید و یا هرروز نتیجه این تصمیم گیری را مشاهده کنید، مثل زمانی که ماشین خود را از پارکینگ خارج می کنید، به همین دلیل از تمام توان اجرایی خود استفاده کنید و کیفیت را فدای کمیت و هزینه پایین نکنید. اگر برای ساختمان های متعدد قصد اجرای کفپوش بتنی را دارید از تیمی استفاده کنید که به این کار علاقه داشته باشند و با بی حوصلگی، باعث تخریب نمای کفپوش نشوند.

این مقاله توسط متخصصین اجرای کفپوش بتنی که سالها در این زمینه فعالیت داشته اند به نگارش رسیده است و اکثر مراحل به صورت پرسش و پاسخ بوده است، در صورتی که نیاز به راهنمایی و دریافت مشاوره دارید با شماره های درج شده تماس بگیرید تا به صورت رایگان از خدمات ما استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. هزینه اجرای کفپوش بتن سخت رنگی چه میزان است؟
    مطمئن باشید بین کفپوش های مختلف، کفپوش بتن سخت از کیفیت و ماندگاری بیشتر و هزینه بسیار پایین تری برخوردار است. چرا که متریال مورد نیاز این کفپوش کمیاب و نادر نیستند و استادکاران زیادی اجرای کفپوش بتنی را بلد هستند.
  2. از چه رنگی می توان برای اجرای کفپوش بتن سخت رنگی استفاده کرد؟
    در این زمینه محدودیتی ندارید، اما رنگ های پرکاربرد عبارتند از قرمز، ابی، زرد، طوسی و خاکستری.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − یک =