کفپوش

بررسی اجرای کفپوش اپوکسی دکورایتو

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » بررسی اجرای کفپوش اپوکسی دکورایتو
بررسی اجرای کفپوش اپوکسی دکورایتو

کفپوش اپوکسی دکورایتو

با امکان اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو در طرح و رنگ های نامحدود بهترین جایگزین سرامیک، موزاییک، بتن و… است. این کفپوش به ویژه در مواردی که علاوه بر زیبایی و جذابیت بصری، مقاومت و دوام کفپوش اهمیت دارد قابل استفاده است. کفپوش های از جنس دکوارتیو رزینی، بدون داشتن درز روی انواع زیرآیندی اجرا می شود. به دلیل یک دست بودن، شست و شوی آسان،  ماندگاری زیاد و ترمیم در صورت نیاز، مقرون به صرفه است.

کفپوش های اپوکسی دکوراتیو چیست؟

بساپلیمر کفپوش دکوراتیو، کفپوشی از جنس  رزین ، با مقاومت بالای سایشی و مکانیکی است و از نظر زیبایی و تنوع در طرح و رنگ نامحدود است. انتخاب مناسب اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو انتخابی مناسب برای محل کار، فروشگاه ها،شوم روم ها، منزل های مسکونی و همه نوع کارایی استفاده می شود.

تردد سنگین نداشته ولی ترافیک رفت و آمدی بالایی دارند. بنابراین به دنبال کفپوشی هستند که نیاز نباشد زیبایی ظاهری را فدای ساختار یا مقاومت کفپوش کنند. امکان سفارش این کفپوش RAL رنگ و در دو نوع رنگ های کلاسیک و متالیک وجود دارد.

کفپوش های اپوکسی دکوراتیو چیست؟

کفپوش های اپوکسی دکوراتیو در صنعت چیست؟

کاربردهای دکوراتیوها در صنعت امروزه

  • منازل مسکونی
  • رستوران و کافی شاپ ها
  • هتل و اقامتگاه
  • بوتیک و شوروم ها
  • فروشگاه
  • ساختمان های اداری و هلدینگ ها
  • کفپوش اپوکسی مراکز تجاری
  • فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های موارد غذایی
  • مهدکودک ها
  • کلاس درس، مدرسه و آموزشگاه
  • سرویس بهداشتی

    کاربردهای دکوراتیوها در صنعت امروزه

    کاربردهای مهم دکوراتیوها در صنعت امروزه

ویژگی اپوکسی های رزینی دکوراتیو

انتخاب اجرای کفپوش دکوراتیو دست شما را در طرح و رنگ باز می گذارد تا اپوکسی مطابق با سلیقه و نظر شما و حتی در صورت نیاز بر اساس رنگ برند شما تولید شود. مقاومت شیمیایی،مکانیکی ایمنی بالا هزینه تعمیر و نگهداری از کفپوش را کاهش خواهد داد.

متریال کفپوش های دکوراتیو، مایع است و اجرای یکپارچه و بدون درز آن موجب بهداشتی بودن و شست و شوی آسان کف می شود. انعطاف پذیری کفپوش های رزینی باعث می شود صدای آزاردهنده و قدم های و اجسام را کاهش دهند.

نصب کفپوش ها بسته به نوع زیرآیند تنها 3 تا 7 روز زمان نیاز دارد. مثلا اگر زیرآیند بتن دکوراتیو آماده باشد کفپوش ما در 3 روز نصب خواهد شد. برای ترمیم یا نوسازی کفپوش بعد از استفاده زیاد و ترافیک بالا نیاز به حذف کفپوش قبلی نیست و تنها کافی است که یک لایه نازک از روکش نهایی مجددا روی کفپوش قدیمی اعمال شود. آب بند بودن و عدم جذب سطحی و همچنین سبکی و محافظت از سازه از ویژگی های دیگر کفپوش دکوراتیو اپوکسی است.

انواع  کفپوش های اپوکسی دکوراتیو

  • کفپوش اپوکسی دکوراتیو ساده(تک رنگ)
  • کفپوش های دکوراتیو متالیک
  • کفپوش دکوراتیو طرح موزائیک
  • کفپوش سه بعدی دکوراتیو
  • کفپوش دکوراتیو استیکر دار
  • کفپوش دکوراتیو با طرحی دکودیزاین

کفپوش دکوراتیو سه بعدی و دوبعدی چیست؟

کفپوش سه بعدی دکوراتیو نوعی پوستر است که با لاک شفاف اپوکسی به خوبی پوشش داده می شود. این نوع کفپوش ها برای محیط های پر تردد گزینه مناسبی نیستند.

زیرا لاک اپوکسی خاصیت ضد خش بالایی ندارد همچنین از این نوع کفپوش ها بیشتر برای متراژ کم استفاده می کنند.

رنگ بندی های متنوع کفپوش های دکوراتیو طرح سنگ گرانیتی

یکی از کفپوش هایی که امروزه به طور گسترده مورد استقبال افراد فرار گرفته اجرای اپوکسی دکوراتیو طرح سنگ گرانیتی است.

رنگبندی های متنوغ این نوع کفپوش ها به شما کمک می کند تا متناسب با فضای و سلیقه خود یک کفپوش با رنگ مناسب انتخاب کنید. برای طراحی زیبا و خلاقانه بهتر است تناسب رنگ بین کفپوش و دیگر لوازم خانه را به خوبی به یاد و رعایت کنید.

کفپوش دکوراتیو سه بعدی و دوبعدی

کفپوش های دکوراتیو سه بعدی و دوبعدی چیست؟

روش های نگهداری و شستشوی کفپوش های دکوراتیو

اپوکسی های سه بعدی دکوراتیو به دلیل نداشتن هیچ گونه درزی به راحتی قابل شست و شوی هستند. برای حفظ دوام و ماندگاری این نوع کفپوش ها نباید از مواد شوینده ای مانند اسید و جوهر نمک استفاده کرد.

برای تمیز کردن این نوع اپوکسی دکوراتیو به هیچ وجه نباید از سیم یا اسکاج و اجسام تیز فلزی استفاده کرد. زیرا آنها باعث آسیب رساندن به سطح کفپوش های می شوند.

از دیگر نکاتی که در حفظ و نگهداری این نوع کفپوش ها باید به نکاتی دقت کنید عدم نزدیکی حرارت بالا و نقطه جوش است. همچنین باید از انتقال تنش های سنگین و ضربات زیاد به کفپوش جلوگیری کنید.

روش های نگهداری و شستشوی کفپوش های دکوراتیو

روش های نگهداری هنگام شستشوی کفپوش های دکوراتیو

تفاوت قیمت کفپوش دکوراتیو با اپوکسی معمولی

از نظر قیمت در  اپوکسی دکوراتیو با اپوکسی معمولی با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند در واقع کفپوش های اپوکسی دکوراتیو از قیمت های بالاتری نسبت به نوع معمولی در بر دارد.

از جمله موارد موثر بر روی قیمت و اپوکسی دکوراتیو می توان به مواردی همچون نوع رزین مصرفی و قیمت آن، متراژها، شرایط کف، کاربری سطح و ضخامت طرح اشاره کرد. همچنین از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت این نوع کفپوش ها هزینه های اجرا شامل موارد متریال های به کار رفته،چاپ،چربی زدایی، رطوبت زدایی، طراحی و… است.

نتیجه گیری

بهترین گزینه برای افراذی که به دنبال یک کفپوش با استقامت بالا و زیبایی هستند اجرای کفپوش اپوکسی دکوراتیو است. این نوع کفپوش ها را به راحتی می توان بر روی سطوح فلزی، موزاییک و سنگی استفاده کرد.

سوالات متداول

  1. قیمت کفپوش های  دکوراتیو در مقایسه با سایر کفپوش ها چگونه است؟
    قیمت این نوع کفپوش در مقایسه با کفپوش های اپوکسی معمولی بیشتر است.
  2. بزرگترین مزیت اپوکسی کفپوش های دکوراتیو چیست؟
    نظافت این کفپوش ها بسیار آسان است و این بزرگترین مزیت این کفپوش ها است.
  3. هنگام نظافت کفپوش های  دکوراتیو چه نکاتی رعایت کنیم؟
    در هنگام نظافت این کفپوش ها نباید از شوینده ها و مواد زبر استفاده نمود و به راحتی با آب ولرم تمیز می شوند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + دوازده =