کفپوش

کف سازی صنعتی

یکی از سخت‌ ترین و مهم‌ترین کارها در ساختمان‌ سازی کف سازی صنعتی به شمار می‌آید. انجام این کار باید با بالاترین دقت ممکن انجام شود؛ در غیر این صورت بعد از مدتی هزینه‌ های بیشتری روی دست پیمانکارها خواهد گذاشت. کفپوش‌ صنعتی مراکز باید دارای ویژگی‌ها ومزیت‌ های خاصی باشند تا در برابر عواملی مانند ترافیک مداوم، سایش مکانیکی، حرارت بالا و… بتواند به‌خوبی مقاومت کند.

کفپوش‌ های مناسب ساختمان‌ های صنعتی

کفپوش‌ های مناسب ساختمان‌ های صنعتی انواع مختلفی دارند. قبل از انجام هر کاری باید با خصوصیات و ویژگی‌های این کفپوش آشنایی کاملی داشته باشید تا بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را بر اساس مکان مورد نظر انتخاب کنید. همچنین بسیار مهم است که انجام این کار را بر عهده یک شرکت متخصص و باتجربه بسپارید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را به طور کامل با کف سازی صنعتی آشنا کنیم تا بیشتر از پیش با مزیت‌ها، کاربردها و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

کفپوش مراکز صنعتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

نکته بسیار مهمی که در هنگام انتخاب کف سازی مراکز صنعتی باید به آن توجه کنید؛ قیمت آن است. بسیاری از افراد همواره به دنبال کفپوش‌ هایی با قیمت پایین هستند؛ اما این کار ممکن است مشکلاتی را برای آنها به وجود بیاورد. خرید کفپوش‌های صنعتی ارزان‌ قیمت، منجر به استفاده از کفپوش بی‌کیفیت شده و بعد از مدتی شکسته، خرد و خراب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید در مراکز صنعتی از ماشین‌ آلات سنگین استفاده می‌کنند و معمولاً تعداد آنها بالا است. پس کفپوش صنعتی باید مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار ماشین‌ها داشته باشد.

ویژگی‌های کفپوش صنعتی ساختمان

یکی دیگر از ویژگی‌های کفپوش صنعتی این است که باید علاوه بر مقاومت در برابر فشار، مقاومت زیادی هم در برابر حرارت داشته باشد. در مراکز صنعتی دمای آلاینده‌های شیمیایی یا مواد مضر بالا است. به همین دلیل اگر کفپوش در برابر حرارت مقاومت نداشته باشد؛ قطعاً بعد از مدتی خراب خواهد شد.

کفپوش‌های مراکز صنعتی همواره در معرض عواملی مانند گردوغبار، آب، روغن‌های گرم، اسیدها، روان‌کننده‌ها ضدعفونی‌کننده‌ها و سایر مواد شیمیایی دیگر قرار دارند. به همین دلیل جنس آنها باید طوری باشد که در برابر این عوامل مقاومت کند. همچنین باید قابلیت شستشو داشته باشد تا بتوان محیط مراکز صنعتی را با خیال راحت شستشو داد.

انواع کف سازی صنعتی

به‌ طور کلی کفپوش‌های صنعتی برای کف سازی صنعتی به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند.

کفپوش‌های پایه سیمانی

معمولاً کف‌پوش‌های پایه سیمانی را در ابعاد بسیار زیاد استفاده می‌کنند. این نوع از کف‌پوش‌ها انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آنها بتن سخت است. کف‌پوش‌های پایه سیمانی بیشتر برای مکان‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که رفت‌وآمد روی آنها بسیار زیاد است. همچنین این کف‌پوش برای مکان‌هایی که نیاز به شستشو ندارند؛ معمولاً مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر و نگهداری این نوع از کف‌پوش‌ها ساده است؛ همچنین به نسبت سایر مدل‌های دیگر هزینه کمتری دارد. به همین دلیل افرادی که بودجه کمی در اختیار دارند؛ این نوع از کف‌پوش صنعتی را استفاده می‌کنند.

کفپوش‌های پایه پلیمری

کفپوش‌های پایه پلیمری یکی دیگر از گروه‌ های کفپوش صنعتی در کف سازی صنعتی به‌ حساب می‌آیند. این کفپوش‌ ها به دلیل مزیت‌ها و خصوصیات بسیار خوبی که دارند؛ به نسبت سایر مدل‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. کف‌پوش اپوکسی از آن دسته کف‌پوش‌های پایه پلیمری است که محبوبیت آن در میان این گروه بیشتر است.

کفپوش اپوکسی یک‌ تکه و یک‌دست است. همین امر باعث می‌شود که از نفوذ قارچ، باکتری و… به داخل کف‌پوش ممانعت به عمل بیاورد. معمولاً از این کفپوش‌ها بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌کنند که بیشتر در معرض رطوبت قرار دارند. از جمله مزیت‌ های دیگر کفپوش پلیمری، می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت، ضخامت مناسب، قابلیت شستشو، قابلیت اجرا روی سطوح مختلف، طول عمر مناسب و … اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که کفپوش صنعتی اپوکسی انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به کفپوش آنتی استاتیک، ضد خش و سایش، بهداشتی، کفپوش‌های پارکینگ و … اشاره کرد.

مزیت‌های کف ‌سازی صنعتی

کف سازی مکان‌ های صنعتی مزیت‌های خاصی را برای افراد به همراه دارد. به همین دلیل است که این مسئله اهمیت زیادی پیدا کرده و افراد همواره به دنبال بهترین نوع کفپوش صنعتی هستند. از جمله این مزیت‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آسان در نصب
  • داشتن سطحی یکپارچه
  • بازگشت هزینه‌های اضافی
  • مقاوم در برابر لکه‌ها و آب
  • آماده سازی آسان

کاربردهای کفپوش صنعتی

کفپوش‌های صنعتی به دلیل خصوصیات و ویژگی‌های بسیار خوبی که دارند؛ معمولاً در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مهم‌ترین مکان‌ها، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • کارگاه‌ها
  • کارخانه‌ها
  • سوله‌های بزرگ
  • گاراژ
  • انبارها
  • پارکینگ‌ها

البته لازم به ذکر است که اجرای کفپوش صنعتی باید حتماً توسط یک شرکت معتبر و باسابقه انجام گیرد. در غیر این صورت بعد از مدتی کفپوش با مشکلات خاصی مواجه خواهد شد. شرکت مهندسی کفپوش صنعت آریا با سابقه درخشان و تجربه زیادی که در اجرای پروژه‌های بزرگ دارد؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام این کار است.

سخن نهایی

کف سازی مراکز صنعتی یکی از موضوعات مهم در امر ساختمان‌ سازی است. به همین دلیل پیمانکارها روی این مسئله حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. کف سازی صنعتی به روش‌ های مختلفی انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود هستند. در این مقاله به طور کامل کف سازی صنعتی را مورد بررسی قرار دادیم. اگر درباره این موضوع سوالی دارید؛ از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =