کفپوش

اهمیت استفاده از کفپوش آنتی استاتیک در اتاق عمل

کفپوش صنعت آریا » کفپوش آنتی استاتیک » اهمیت استفاده از کفپوش آنتی استاتیک در اتاق عمل
استفاده از کفپوش آنتی استاتیک در اتاق عمل

کفپوش آنتی استاتیک در اتاق عمل

میدانید که ایمنی اتاق عمل بیمارستان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. پس باید در زمان تجهیز کردن آن به این نکته مهم توجه بسیاری داشته باشید. به دلیل اینکه در این اتاق عمل وسایل مختلفی که با جریان الکتریسیته کار می کنند وجود دارد، استفاده از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل یک نیاز بسیار ضروری است. پس با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با مزایا و انواع کفپوش های اتاق عمل بخصوص کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک آشنا کنیم.

کفپوش اتاق عمل

یکی از مهم ترین بخش‌های یک بیمارستان اتاق عمل و اتا‌ق جراحی است. استفاده از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل، از اهمیت بالایی برخوردار است. این کفپوش در میان انواع کفپوش‌های بیمارستانی باید به گونه ای انتخاب شود که برای تجهیزات الکترونیکی موجود در اتاق عمل مشکلی ایجاد نشود.

ویژگی های کفپوش اتاق عمل

  • از نفوذ آب، روغن و سایر مایعات به خود جلوگیری می‌کنند.
  • دارای خاصیت های آنتی باکتریال و آنتی استاتیک کانداکتیو میباشد.
  • در برابر حلال‌ها در اتاق عمل نظیر ضدعفونی‌کننده‌ها و دیگر مواد شوینده شیمیایی و خون مقاوم است.
  • در صورت آسیب‌ دیدگی و نیاز به ترمیم داشتن میتواند به راحتی و با هزینه کم بازسازی شود.

"<yoastmark

ویژگی های کفپوش آنتی استاتیک

یکی از ویژگی های مهم این نوع کفپوش ها حفاظت از پرسنل ها و قابل شست و شو بودن تجهیزات است که می‌توانید با استفاده از کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل، به ظاهر و نظافت اتاق عمل جلوه ای بی نظیر ببخشید. آنتی باکتریال و استحکام بالا هم نیز از دیگر ویژگی های این نوع کفپوش ها به حساب می آیند. همچنین این کفپوش ها در برابر سایش، لغزش، خوردگی و پارگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار میباشند.

انواع کفپوش آنتی استاتیک

  • کفپوش آنتی باکتریال
  • آنتی استاتیک اپوکسی
  • کفپوش رول پی وی سی هموژن آنتی استاتیک

"<yoastmark

پرکاربرد ترین انواع کفپوش های اتاق عمل

بهداشت محیط اتاق عمل به لحاظ اهمیتی که در سلامت افراد دارد باید از نوع مناسبی کفپوش اپوکسی استفاده شود. به بهترین انواع آن در زیر اشاره می کنیم:

کفپوش آنتی استاتیک مناسب اتاق عمل

در این محیط باید از کفپوش آنتی استاتیک استفاده شود، زیرا ساختار این کفپوش به گونه ای طراحی شده است که از شکل گیری جریان الکتریسیته بر روی سطح آن جلوگیری میکند. همچنین محیطی بسیار بهداشتی را در دسترس کارکنان و بیماران در بخش اتاق عمل قرار می‌دهد. لذا در اتاق عمل وسایل مهمی که با جریان الکتریکی رابطه مستقیم دارند و از طرفی الکتریسیته ساکن که با رفت و آمد افراد مختلف در این بخش، بر اثر تردد و اجسام سنگین چرخ دار ایجاد می شود. لازم میباشد تا این بار الکتریکی به وجود آمده از طریق کفپوش تخلیه گردد تا دیگر بر روی سطح نماند.

کفپوش کانداکتیو در اتاق عمل

کفپوش کانداکتیو اتاق عمل بدون شک یکی از بهترین محصولاتی است که برای استفاده در مراکز درمانی به کار برده می‌شود. همچنین هیچ رشد باکتری بر روی سطح این کفپوش تاکنون مشاهده نشده است و فضایی کاملا بهداشتی بدون هیچ آلودگي و بو را در محیط بیمارستانی در قسمت اتاق عمل فراهم میسازد.

ویژگی کفپوش کانداکتیو اتاق عمل

از ویژگی های مهم این کفپوش کاندانکتیو استحکام و طول عمر بالا در اتاق عمل محسوب می‌شود. این کفپوش اتاق عمل با داشتن ویژگی آنتی باکتریال در فضای درمانی می تواند از رشد و تکثیر باکتری ها و میکروارگانیسم ها جلوگیری کند.

ویژگی کفپوش کانداکتیو اتاق عمل

ویژگی کفپوش اپوکسی کانداکتیو اتاق عمل

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک اتاق عمل

کفپوش اپوکسی از کفپوش های نسل جدید میباشد که به دلیل ریز بودن و ارائه سطح یکپارچه به متقاضی با تقاضای بسیاری در اماکن اداری، درمانی و مسکونی مواجه شده است. همچنین کفپوش اپوکسی با اضافه کردن متریال خاص میتواند از به وجود آمدن بار الکتریکی بر روی سطح کفپوش جلوگیری کند.

نتیجه گیری

بدانید که کفپوش های اتاق عمل از هر جنسی که هستند باید آنتی باکتریال و قابل شستشو باشند. باید در نظر داشته باشید که طرح دار بودن کفپوش ها ممکن است تمرکز تیم جراحی را بر هم زنند. اگر شما در انتخاب جنس مناسب برای این نوع از کفپوش ها دچار مشکل شده‌اید می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید و یک انتخاب هوشمندانه را تجربه کنید.

سوالات متداول

  1. کفپوش اتاق عمل چیست؟
    کفپوش اتاق عمل از مهم ترین بخش‌های یک بیمارستان اتاق عمل و اتا‌ق جراحی میباشد. به دلیل داشتن قابلیت و استاندارد آنتی باکتریال بودن آن است که از رشد و تکثیر باکتری ها جلوگیری میکند و محیطی کاملا بهداشتی را در دسترس قرار میدهد.
  2. کفپوش آنتی استاتیک اتاق عمل چه ویژگی هایی دارد؟
    حفاظت از پرسنل ها، قابل شست و شو بودن تجهیزات، رسیدگی به ظاهر و نظافت اتاق عمل، دارای آنتی باکتریال و استحکام بالا، مقاومت بالا در برابر سایش، لغزش، خوردگی و پارگی از ویژگی های این کفپوش میباشد.
  3. کفپوش کانداکتیو اتاق عمل چیست؟
    کفپوش کانداکتیو اتاق عمل یک محصولی است که برای استفاده در مراکز درمانی به کار برده می‌شود که هیچ رشد باکتری بر روی سطح این کفپوش تاکنون مشاهده نشده است. همچنین فضایی کاملا بهداشتی بدون آلودگي و بو را در محیط بیمارستانی در قسمت اتاق عمل به وجود می آورد.
چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =