کفپوش

کف سازی پارکینگ

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی » کف سازی پارکینگ
کف سازی پارکینگ

کف سازی پارکینگ یکی از موضوعات مهم در حوزه دکوراسیون و ساختمان‌سازی است. امروزه بسیاری از پیمانکارها حساسیت بسیار زیادی نشان داده و سعی می‌کنند که بهترین و کاربردی‌ترین کفپوش پارکینگ را استفاده کنند. تنوع بسیار زیاد کف‌پوش‌های مناسب پارکینگ باعث شده که افراد در انتخاب خود با سردرگمی مواجه شوند و نتوانند به‌ خوبی تصمیم بگیرند. هرکدام از این کفپوش‌ ها خصوصیات و ویژگی‌ های خاص خود را دارند؛ پس باید به‌ خوبی آنها را بشناسید و بر اساس نیاز و سلیقه خود یکی از آنها را برای پارکینگ خود انتخاب کنید.

در این مطلب قصد داریم که کف سازی پارکینگ را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم تا بیشتر از پیش با انواع این محصول آشنا شوید. همچنین در نهایت مهم‌ترین نکات در زمینه کف سازی را بیان خواهیم کرد تا به بهترین شکل عملیات کف سازی را انجام دهید. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

کف‌پوش پارکینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پارکینگ از آن دسته بخش‌های بسیار مهم ساختمان است که معمولاً پیمانکارها در ساخت آن حساسیت زیادی به خرج می‌دهند. از آنجایی‌ که این بخش از ساختمان روزانه تحت فشارهای سنگین ماشین‌ها قرار می‌گیرد؛ باید کف‌سازی آن به بهترین شکل ممکن انجام شود. در غیر این صورت بعد از مدتی کف پارکینگ خراب شده و هزینه‌های زیادی را روی دست شما می‌گذارد.

اهمیت زیاد پارکینگ و عبور و مرور ماشین‌ها باعث شده افراد همواره به دنبال بهترین نوع کفپوش‌ها برای این قسمت باشند. اما سوال اینجاست که این کفپوش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفپوش پارکینگ این است که مقاومت مکانیکی بسیار بالایی در برابر رفت‌وآمد ماشین‌ها داشته باشد. معمولاً هرچه پارکینگ‌ها شلوغ‌تر باشند؛ باید از کفپوش مقاوم‌تری استفاده شود. البته تمام پیمانکارها و افرادی که به دنبال کفپوش مناسب هستند؛ علاوه بر مقاومت و دوام بالا، زیبایی کفپوش را هم در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که تولید کنندگان کفپوش پارکینگ، آن را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های کفپوش پارکینگ، استفاده از آن روی سطوح مختلف است. این کفپوش باید به‌ راحتی روی سطوح مختلفی از جمله سطوح بتنی، موزاییک و سنگ شده استفاده شود.

انواع کفپوش‌های مناسب پارکینگ

امروزه انواع کفپوش‌ های مختلف در بازار وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. هرکدام از این کفپوش‌ها خصوصیات و ویژگی‌ های مختلفی دارند. به همین دلیل افراد باید بهترین و باکیفیت‌ترین آنها را برای پارکینگ خود انتخاب کنند. اگر در انتخاب نوع کفپوش سهل‌ انگاری کنید؛ بعد از مدتی مشکلاتی را در آن مشاهده خواهید کرد. همین امر شما را مجبور می‌کند که برای تعمیر آن اقدام کنید. همان‌طور که می‌دانید؛ تعمیر کفپوش پارکینگ، علاوه بر اینکه چند روزی آن را غیر قابل‌ استفاده می‌کند؛ هزینه‌ های زیادی هم در پی خواهد داشت.

انواع کفپوش‌های پارکینگ

انواع کفپوش‌های مناسب پارکینگ

برای کف سازی پارکینگ انواع کفپوش‌های مختلف از جمله کفپوش اپوکسی، کف بتنی صیقلی، کفپوش لاستیکی، کفپوش وینیل، کفپوش سنگی، کفپوش پلی یورتان و… وجود دارد. اما همان‌طور که گفتیم؛ باید از میان تمام این گزینه‌ها بهترین و کارآمدترین آنها انتخاب شود.

کفپوش اپوکسی به دلیل مزیت های بسیار خوبی که دارد؛ بهترین و کارآمدترین کفپوش پارکینگ به‌ حساب می‌آید. به همین دلیل است که امروزه بیشتر افراد این کفپوش را برای پارکینگ خود انتخاب می‌کنند.

کف‌پوش اپوکسی و مزیت‌های آن

کفپوش اپوکسی یک نوع کفپوش مدرن، مقاوم و زیبا است که از یک ماده پلیمری ساخته شده است. ساختار بسیار عالی آن باعث شده که در بیشتر مکان‌ ها از جمله پارکینگ‌های مختلف، از آن استفاده کنند. این کفپوش مزیت‌های فوق‌العاده‌ای برای افراد به همراه دارد. به همین دلیل مورد استقبال آنها قرار گرفته است. از جمله مزیت‌های مهم آن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت فیزیکی بسیار بالا در برابر رفت‌وآمد انواع ماشین‌ها
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی
  • قابلیت شستشو
  • سبک بودن
  • عایق الکتریکی
  • تنوع در طراحی و رنگ‌بندی‌های مختلف
  • دارای طول عمر مناسب
  • مقاومت در برابر حریق
کف‌پوش اپوکسی و مزیت‌ آن

کفپوش اپوکسی و مزیت‌های آن

مهم‌ترین نکته در کف سازی پارکینگ

با اینکه کفپوش اپوکسی بهترین و کارآمدترین نوع کف‌پوش است؛ اما در هنگام استفاده از آن باید به یک نکته مهم توجه کنید. این کفپوش انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها را در مکان خاصی نصب و پیاده‌سازی می‌کنند. به همین دلیل باید خرید کفپوش خود را از طریق یک شرکت معتبر انجام دهید تا این کار را به تخصصی‌ترین شکل ممکن انجام دهند.

شرکت مهندسی کفپوش صنعت آریا یکی از بهترین و باتجربه‌ترین شرکت‌هایی است که کف سازی پارکینگ را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد. این شرکت تاکنون پروژه‌های بسیار زیادی را با موفقیت به اتمام رسانده است. به همین دلیل بیشتر افراد کار کف سازی پارکینگ و سایر مکان‌های دیگر را به این شرکت می‌سپارند.

سخن نهایی

پارکینگ ساختمان به دلیل اینکه روزانه تحت‌ فشار زیادی قرار می‌گیرد؛ باید کف سازی خوبی برای آن صورت بگیرد. در غیر این صورت بعد از مدتی با مشکل مواجه خواهد شد. امروزه انواع کفپوش‌ های مختلف در بازار وجود دارند که افراد می‌توانند برای کف سازی پارکینگ خود از آنها استفاده کنند. در این مطلب به طور کامل کف سازی پارکینگ را مورد بررسی قرار دادیم و بهترین نوع کفپوش را برای این کار معرفی کردیم.     

چه امتیازی می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =