کفپوش

کفپوش اپوکسی گرانیتی

کفپوش صنعت آریا » کفپوش اپوکسی گرانیتی
کفپوش اپوکسی گرانیتی

کفپوش اپوکسی گرانیتی

کفپوش اپوکسی گرانیتی یکی از انواع خانواده‌ی کفپوش رزینی دکوراتیو و کفپوش اپوکسی است که طرحی گرانیتی دارد. کفپوش اپوکسی گرانیتی نه تنها در کارایی و دوام، بلکه در زیبایی نیز از برترین کفپوش‌ها به شمار می‌رود. در صنعت ابزارهای ساختمانی، اپوکسی‌های بسیاری وجود دارند اما کفپوش اپوکسی گرانیتی با در اختیار داشتن کیفیت و ویژگی‌های خاص، در بین اپوکسی‌های متنوع، از محبوبت ویژه‌ای برخوردار است.

به دلیل ساختار و سطح تشابه بالایی که کفپوش گرانیت اپوکسی با سنگ‌های گرانیتی دارد، این امکان فراهم شده است تا به خوبی شاهد طرح‌های گرانیتی در این نوع ز کفپوش‌ها باشیم. در ادامه همراه ما باشید.

کفپوش اپوکسی گرانیتی چیست؟

کفپوش گرانیت اپوکسی در خانواده کفپوش اپوکسی دکوراتیو است که با طرح‌های گرانیتی که دارد ظاهر یکپارچه و بسیار جذابی به کف می‌دهد. کفپوش اپوکسی گرانیتی سه لایه  اصلی دارد. به ترتیب لایه پرایمر و سپس یک لایه با رنگ و طرح دلخواه روی آن اجرا می‌شود. در انتها یک لایه رزین شفاف و ضد سایش نیز بروی آن افزوده می‌شود.

اجرا و نصب کفپوش گرانیت اپوکسی دارای پیچیدگی‌هایی است که در ادامه این مقاله به شکلی جداگانه به آن خواهیم پرداخت. کفپوش اپوکسی گرانیت گزینه و رقیب بسیار مناسبی برای کفپوش پی وی سی، پارکت، سنگ، سرامیک و حتی سنگ گرانیت می‌باشد.  

مزایای کفپوش اپوکسی گرانیتی

 کفپوش اپوکسی گرانیتی از جمله کفپوش‌هایی است که با توجه به مزایای بی شماری که دارد در منازل، مراکز تجاری و اداری، آمفی‌تئاتر، سینما، هتل‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های پذیرایی، نمایشگاه‌ها، پارکینگ‌ها و بسیاری مناطق دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم با گوشه‌ای از مزایای کفپوش اپوکسی گرانیتی آشنا شویم.

کفپوش اپوکسی گرانیتی

کفپوش اپوکسی گرانیتی بهداشتی و ضد باکتری است

از آن‌ جایی که کف پوش گرانیت اپوکسی بدون درز است، این کفپوش از تجمع آلودگی و باکتری‌هایی که درون درزها جمع می‌شوند، جلوگیری می‌کند. به همین سبب یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های محیط‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی است.

سهولت در نگه داری و تمیزی

برای نگه داری کفپوش‌های اپوکسی گرانیتی، تنها به یک دستمال میکروفیبر احتیاج دارید. این کفپوش‌ها به سادگی و در کم‌ترین زمان ممکن درخشنده و تمیز می‌شوند که همین مزیت هم به محبوبیت این نوع کفپوش افزوده است.

مقاومت بالا در برابر لکه و آلودگی

به این دلیل که این کف پوش بدون درز و و کاملا عایق و یکدست می‌باشد، در برابر لکه و آلودگی همچون نشتی‌ها، حلال‌ها و مواد شیمیایی مقاومت خوبی دارد.

مقاومت بالای نسبت به فشار، سایش و ضربه  

برای فهم بهتر میزان مقاومت کفپوش‌های گرانیتی باید گفت که این کفپوش‌ها نزدیک به سه برابر مقاوم‌تر از بتن معمولی می‌باشد. این کفپوش‌ها بر خلاف کاشی‌های کف ترک برنمی‌دارند و خرد نمی‌شوند.

جلوه جذاب کفپوش گرانیتی  

یکی دیگر از مزایای مهم کفپوش گرانیتی جلوه و ظاهر بسیار جذاب آن است که هر روز به محبوبیت این کفپوش می‌افزاید.

اجرای کفپوش اپوکسی گرانیتی

تنوع طرح و رنگ

تنوع طرح و رنگ کفپوش گرانیتی بسیار گسترده است و این ناشی از ساختار ویژه‌ی گرانیتی این کفپوش‌ها است. تنوع طرح و رنگ این اجازه را به شما می‌دهد که بسته به سلیقه و محیط مورد نظرتان، انتخاب‌های مناسب و جذابی داشته باشید.

 کاربرد کفپوش اپوکسی گرانیتی در صنایع مختلف

همان طور که در بخش قبل بیان شد، از آن جایی که کفپوش اپوکسی گرانیتی مزایای متفاوتی دارد، می‌توان در صنایع مختلف از آن بهره برد.

پزشکی

بدون درز و آلوده بودن این کفپوش‌ها منجر به این شده است که به یکی از اولین گزینه‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی و به طور کلی پزشکی تبدیل شود. کفپوش اپوکسی گرانیتی ایمنی خوبی از خود نشان می‌دهد و برای مراکز درمانی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. این درحالی است که می‌تواند ترافیک سنگین ناشی از رفت و آمد افراد و تجهیزات پزشکی را برای مدت طولانی به کم‌ترین نیاز به ترمیم و نگه داری تحمل کند.

صنایع تولیدی

از آن‌جایی که کفپوش اپوکسی گرانیتی می‌تواند در برابر مواد شیمیایی، سایش و ضربه  مقاوم باشد، استاندارهای محیط‌های تولیدی را دارد و همواره به یکی از اولین گزینه‌های کارفرامایان در صنایع تولیدی تبدیل شده‌اند.

مراکز خرید و خرده فروشی‌ها

یکی از مشخصه‌های کفپوش اپوکسی گرانیتی مقاوم بودن آن‌ها در برابر ترافیک همیشگی و ضربه است.  به همین جهت این دسته از کفپوش‌ها برای مراکز خرده فروشی گزینه‌ی مناسب هستند. ظاهر جذاب، نگهداری آسان و شفاف بودن کفپوش اپوکسی گرانیتی نیز از دیگر عوامل مناسب بودن آن‌ها در مراکز خرید می‌باشند.  

نکات مرتبط با اجرای کفپوش گرانیتی

اجرای کفپوش گرانیتی تا حد زیادی همانند دیگر کفپوش‌های پرکاربرد در صنعت است. اما لازم است جداگانه به نکاتی مهم در خصوص اجرای این کفپوش بپردازیم:

  • مراحل آماده سازی سطح کف را جدی بگیرید.
  • کفپوش‌های گرانیتی اغلب بیشترین میزان چسبندگی را بر روی سطوح خشک دارند. بنابراین رطوبت سطح کف را تا حد ممکن از بین ببرید.
  • بعد از اجرای مرحله‌ی پرایمر بهتر است ساعاتی صبر کنید تا لایه به حد خوبی از خشکی برسد و رطوبت از بین برود.  
  • در زمان اختلاط رنگ، دما در ترکیب افزایش پیدا خواهد کرد که امری کاملا طبیعی است. اما برای جلوگیری از افزایش دمای بیش از حد، می توانید ظروف مورد نظرتان را بزرگ انتخاب کنید تا هوا به خوبی گردش داشته و به کاهش دما کمک کند.
کفپوش اپوکسی گرانیتی در آشپزخانه

الزامات ایمنی در زمان استفاده از کفپوش گرانیتی

  • مراحل اجرای کفپوش گرانیتی را به مجریان با تجربه این حوزه بسپارید تا بتوانید در پایان پروژه بهترین نتیجه را کسب کنید.
  • هنگام اجرای مراحل کفپوش گرانیتی حتما از دستکش و لباس مخصوص استفاده کنید تا کفپوش با پوست‌تان در تماس قرار نگیرد.
  • وجود یک تهویه مطبوع در هنگام ترکیب کردن رزین‌های اپوکسی گرانیتی با هاردنر‌ها، به شدت لازم و حیاتی است.
  • ترکیب اپوکسی با دیگر مواد، اشتعال‌زا می‌باشد. در نتیجه لازم است تا تمامی عوامل احتراقی از جمله دستگاه های گرمایشی را از محیط دور کنید.

 قیمت کفپوش اپوکسی گرانیتی

برآورد قیمت کفپوش اپوکسی به طور کلی و برآورد قیمت کفپوش اپوکسی گرانیتی به طور خاص، به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال قیمت هاردنر، قیمت رزین کفپوش اپوکسی، قیمت ادتیو و حلال و قیمت پیگمنت متناسب با رال کفپوش از جمله عواملی هستند که بر قیمت نهایی کفپوش گرانیتی موثر هستند. گفتنی است که قیمت کفپوش اپوکسی گرانیتی بر اساس هزار متر مربع سطح بتن معمولی، محاسبه می‌شود و این استاندارد قیمت گذاری برای این نوع کفپوش می‌باشد.

جمع‌بندی

سطوح تجاری و خرید، مسکونی، مراکز بهداشتی، اماکن توریستی و هتل‌ها، رستوران‌ها، سطوح غذایی و لبنیاتی استخرها  بیمارستان‌ها و مراکز آزمایشگاهی‌، سالن‌های پذیرایی و پارکینگ ها تنها تعدادی از محیط‌هایی هستند که کفپوش گرانیتی در آن به کار برده می‌شود.  ترکیب ۲ مشخصه‌ی زیبایی و تداوم در این کفپوش توانسته بسیاری را متقاعد به انتخاب کفپوش‌های گرانیتی کند.  

چه امتیازی می دهید؟

کفپوش اپوکسی

ارائه انواع کفپوش اپوکسی با متریال بالا

رزومه ما

با مشتریان ما آشنا شوید

گواهینامه ها و افتخارات ما

بین المللی و داخلی

کد رال اپوکسی
کد رال رنگ